Chassinr vid omlackering
Chassinr vid omlackering
Håller ju på att pillar med en 205 som ska lackas om i vinter i en annan färg hur gör man med chassinr?
För det är väl inte speciellt poppis att bara slipa ner det och stansa in nytt på egen hand?
Det är ju stansat direkt i lacken och inte på en "bar" yta som på andra bilar. Oavsett hur man gör kommer lackeren att slipa ner chassinr. Ser ju skabbigt ut på en bil, som är tex röd från början och man byter till tex svart, där chassinr är röd färg från bilens begynnelse.
För det är väl inte speciellt poppis att bara slipa ner det och stansa in nytt på egen hand?
Det är ju stansat direkt i lacken och inte på en "bar" yta som på andra bilar. Oavsett hur man gör kommer lackeren att slipa ner chassinr. Ser ju skabbigt ut på en bil, som är tex röd från början och man byter till tex svart, där chassinr är röd färg från bilens begynnelse.
Jepp, menar chasiinr i motorutrymemt.
Men om vi tar 205 som exempel finns det ju bara i skuffen som lillenok säger och i motorutrymmet, vad jag vet iaf!?
Den i skuffen är ju bara en plåt. Men kan jag verkligen bara slipa ner chassinr och lacka och låta dom stansa in nytt?
Hur har ni gjort som har lackat om era bilar tex Enok?
Men om vi tar 205 som exempel finns det ju bara i skuffen som lillenok säger och i motorutrymmet, vad jag vet iaf!?
Den i skuffen är ju bara en plåt. Men kan jag verkligen bara slipa ner chassinr och lacka och låta dom stansa in nytt?
Hur har ni gjort som har lackat om era bilar tex Enok?
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

- Peter Igelhammar
- Crew

allså, hälften av alla 205'or har dispans i regbevis pga oxiderade chassinummer, kolla om det står nått om dispens i pappren. 2, sätt en tejpbit över delen med chassinummer, så mkt stör den lilla biten inte på din såååååååå fina bil. Jag menar, du kommer cool som f*n, upp vid korvkiosken o alla gapar o säger. faen värsta killen va' han har lackat chassinummret (uttalas som ankan i preemreklamen).
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Just nu:
Tidigare:
Vem är Mr Cap?
Peter Igelhammar wrote:allså, hälften av alla 205'or har dispans i regbevis pga oxiderade chassinummer, kolla om det står nått om dispens i pappren. ).
Dispens, tell me more
Peter Igelhammar wrote: 2, sätt en tejpbit över delen med chassinummer, så mkt stör den lilla biten inte på din såååååååå fina bil. Jag menar, du kommer cool som f*n, upp vid korvkiosken o alla gapar o säger. faen värsta killen va' han har lackat chassinummret (uttalas som ankan i preemreklamen).
Det där med tejpbiten är ju givet om det skulle vara så att chassinr inte är rostigt. Men det får nog bli att låta chassinr vara...eller
-
Guest
Leibel wrote:om det i motorutrymmet är felaktigt så komemr du få en anmärkning på detta och måste låta en verkstad stansa in ett nytt nummer åt dig och sen får du åka och göra en regbesiktning....
Min och brorsans vinterbil är besiktad i aug. med fel chassinr. i motorutrymmet. Fick ingen anmärkning på det...(och nästa bes. är sommaren -05, ibland är det bra med gamla bilar...
Anonymous wrote:Leibel wrote:om det i motorutrymmet är felaktigt så komemr du få en anmärkning på detta och måste låta en verkstad stansa in ett nytt nummer åt dig och sen får du åka och göra en regbesiktning....
Min och brorsans vinterbil är besiktad i aug. med fel chassinr. i motorutrymmet. Fick ingen anmärkning på det...(och nästa bes. är sommaren -05, ibland är det bra med gamla bilar...)
inloggad nu...
#1683 Stefan Bengtsson
106 Rallye-97 Krockad och inlöst, 106 Rallye-97 Såld och bränd
106 Rallye-97 Bruksbilen, 106 Rallye-97 Banbilen?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower-07 Familjekombin
Anonymous wrote:Leibel wrote:om det i motorutrymmet är felaktigt så komemr du få en anmärkning på detta och måste låta en verkstad stansa in ett nytt nummer åt dig och sen får du åka och göra en regbesiktning....
Min och brorsans vinterbil är besiktad i aug. med fel chassinr. i motorutrymmet. Fick ingen anmärkning på det...(och nästa bes. är sommaren -05, ibland är det bra med gamla bilar...)
Hur menar du? Kan du berätta lite mer om hur det gick till!?
- Peter Igelhammar
- Crew

kolla i regbevis, står det dispans tjosanhejsan(inte riktigt
) , se baksida , så e den befriad.
Peugeot Sport Club Crew
Just nu:
Tidigare:
Vem är Mr Cap?
Just nu:
Tidigare:
Vem är Mr Cap?
Olof wrote:Stebe wrote:
Hur menar du? Kan du berätta lite mer om hur det gick till!?
Våran vol*o 140 har fel chassinr. i motorutrymmet. Det står inget om det på senaste bes.protokollet. Det var dock inte vi som besiktade den utan den tidigare ägaren...
#1683 Stefan Bengtsson