Undre bärarmarna och krängningshämmarstagen kan klonka när man kör på ojämnt underlag. Sen brukar avgassystemet bli lite rostigt precis innan sista burken.
Vad är du efter för prisklass? Luuk här på forumet har en fin RC till salu. Jag har själv meckat med den, så jag har hyffsad koll på den.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
Och här är jag Stämmer att jag har min till salu! min har gått precis 5500 så det nalkas ett kamremsbyte, Men detta kan jag fixa till om du vill ha henne! 105 kakor med servad med stora servicen (olja filter kamrem spännrullar, vattenpump och allt annat som ingår) har dessutom en lång rad extra godis som kan köpas till!
Skicka ett mail om du är intresserad!
MVH//
Lukas
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Luuk wrote:Och här är jag Stämmer att jag har min till salu! min har gått precis 5500 så det nalkas ett kamremsbyte, Men detta kan jag fixa till om du vill ha henne! 105 kakor med servad med stora servicen (olja filter kamrem spännrullar, vattenpump och allt annat som ingår) har dessutom en lång rad extra godis som kan köpas till!
Bilen är återställd till orginal nu mera.... Du kan få den otvättad och o dammsugen och till och med oservad om du så vill så har du något att fixa till
Svart 206 RC -04 Såld!
Men tycker den såg lite för välvårdad för att släppa löss mig på... Tror tyvärr inte det är bilen jag letar efter, men ska fundera kanske ändrar mig på den frågan...
Kolla så att alla motorfästen är hela.Mitt ena har rasat 3 gånger.Sen klonket alla pratar om är styrleden.den fick jag också byta.Sen i måndags rasa kopplingen.Då var det vajern till den som gick av.De pratar om måndags ex här men jag tror det är vanliga fel på RC.Lycka till
Klonket är inte styrleden, det är krängningshämmarstagen och undre bärarmarna, om bussningarna är dåliga.
Går vajern av till kopplingen, då rasar inte kopplingen, då går vajern av till kopplingen, och är mycket enklare att åtgärda än att byta själva kopplingslamellen.
Motorfästen har jag aldrig hört om innan. Det måste vara något med din bil att göra.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
Fnatte wrote:Klonket är inte styrleden, det är krängningshämmarstagen och undre bärarmarna, om bussningarna är dåliga.
Går vajern av till kopplingen, då rasar inte kopplingen, då går vajern av till kopplingen, och är mycket enklare att åtgärda än att byta själva kopplingslamellen.
Motorfästen har jag aldrig hört om innan. Det måste vara något med din bil att göra.
Skriver under på den
Jag har aldigt haft problem med något av ovanstående... Måste ha att göra med hur man tar hand om bilen... alla bilar går att köra sönder...
Svart 206 RC -04 Såld!
Något mer som kan vara bra att kolla upp är att avgassystemet är i bra skick. Det har dessvärre en tendens att rosta sönder på de flesta rc-bilar och som är en rätt kostsam historia att byta.
Kolla även upp så båda stolarna är sjyssta när du fäller dom, kollade på två ex innan jag hittade min nuvarande bil och på båda var högerstolen pajj. Svindyrt att köpa ny och ska tydligen vara riktigt krånligt att åtgärda enligt säljaren jag pratade med..
Sen vet jag inte om det är ett problem eller om det "bara är så", men accar du hårt på 1an så kan vissa ha problem att få i 2an (skrapar)..
ja jag vet allt att inte kopplingen rasa.och jo jag tar allt hand om min bil.har fått ett måndags ex kanske vad vet jag.finns inte många som ser efter sin bil som jag.punkt slut :wink:
Fnatte wrote:Klonket är inte styrleden, det är krängningshämmarstagen och undre bärarmarna, om bussningarna är dåliga.
Motorfästet har jag hört, men inte vajern i till kopplingen den var ny för mig... Växel låds fästen/vajrar som går av är väl ett ganska vanligt problem på peugeot... Har ägt 4 st genom åren och gått sönder på tre av dom... Bara o vänta att det går sönder på 406án