Eftersnacks tråd Knutstorp 29/7-08 *mkt bilder*

Här diskuterar vi såväl våra egna officiella träffar som mindre sammankomster och andra evenemang
Jaaacob
Crew
Crew

Post by Jaaacob »

Tackar för en trevlig dag! nu är jag tröt......

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!

Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Waern
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Waern »

Jag får med tacka för en go dag. Det såg lite mörkt ut med lite regn men det försvann fort och banan torkade upp. Då jag bara har kört ett par varv innan för ett par år sedan här så kändes det som att vara på en ny bana vilket var riktigt kul. Fick provat lite olika spårval (vissa sämre än andra :roll: ) men kände att det flöt på runt banan mot slutet av dagen \:D/

Nu är det catchtank till soppan som gäller för att kunna åka ännu snabbare då Knutstorp hade 3 :shock: kurvor som fick bilen att suga luft..
406 2,0 -00
406 2,2 sport -00
MX5 1,8 roadsport C -94 #77

2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739 1050kg/131hk
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742 1110kg/131hk
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817 1000kg/131hk

medlem nr.816
Alex
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Alex »

Waern wrote:Nu är det catchtank till soppan som gäller för att kunna åka ännu snabbare då Knutstorp hade 3 :shock: kurvor som fick bilen att suga luft..

Samma gäller för mig... Tur jag hade 30l soppa med mig så jag kunde fylla upp tanken hela tiden :?
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
Marie

Post by Marie »

Marie Johansson
Peugeot 207 HDi GT
Morbidio
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Morbidio »

Jaaacob wrote:Image

Haha, Snillets nya räser. :lol:
Migge

Post by Migge »

Tack för en jättetrevlig dag på banan! Måste säga att det blev en hel del fina bilder! Det har ni gjort bra! Gillar dom där man ser hur Marie och jag fajtas lite! Sen måste jag säga att du var rätt vass på att köra Marie, även om jag kom ifatt dig på rakan drog du ändå ifrån. Känns som jag får smygträna lite på min teknik om jag ska ha en chans på kommande banträffar! :wink:
Reservdelsbytare på Peugeot Malmö
106 Rallye -97 *Såld*
Marie

Post by Marie »

Migge wrote:Tack för en jättetrevlig dag på banan! Måste säga att det blev en hel del fina bilder! Det har ni gjort bra! Gillar dom där man ser hur Marie och jag fajtas lite! Sen måste jag säga att du var rätt vass på att köra Marie, även om jag kom ifatt dig på rakan drog du ändå ifrån. Känns som jag får smygträna lite på min teknik om jag ska ha en chans på kommande banträffar! :wink:

Tack för motståndet! ;-)
Jag har faktiskt smygtränat från passagerarsätet lite när jag åkt med Erik på Knutstorp, även om det var första gången jag själv körde på banan... Han har visat mig lite spårval m.m. Men jag måste erkänna att jag är lite stolt över att du inte kom ikapp mig! :-P

Snygga bilder, Peter!
Marie Johansson
Peugeot 207 HDi GT
Migge

Post by Migge »

Marie wrote:
Migge wrote:Tack för en jättetrevlig dag på banan! Måste säga att det blev en hel del fina bilder! Det har ni gjort bra! Gillar dom där man ser hur Marie och jag fajtas lite! Sen måste jag säga att du var rätt vass på att köra Marie, även om jag kom ifatt dig på rakan drog du ändå ifrån. Känns som jag får smygträna lite på min teknik om jag ska ha en chans på kommande banträffar! :wink:

Tack för motståndet! ;-)
Jag har faktiskt smygtränat från passagerarsätet lite när jag åkt med Erik på Knutstorp, även om det var första gången jag själv körde på banan... Han har visat mig lite spårval m.m. Men jag måste erkänna att jag är lite stolt över att du inte kom ikapp mig! :-P

Snygga bilder, Peter!

Stolt ska du vara! Inte illa kämpat av en oljebrännare! :-P
Men till mitt försvar får jag ju säga att det faktiskt var första gången jag körde på bana med riktig bil. Vågade inte riktigt köra fullt, men känns som det hade blivit svårt ändå. Får se hur det går nästa gång, tyckte jag hörde något om att det kanske skulle trimmas lite till?
106 Rallye -97 *Såld*
Marie

Post by Marie »

Migge wrote:Stolt ska du vara! Inte illa kämpat av en oljebrännare! :-P
Men till mitt försvar får jag ju säga att det faktiskt var första gången jag körde på bana med riktig bil. Vågade inte riktigt köra fullt, men känns som det hade blivit svårt ändå. Får se hur det går nästa gång, tyckte jag hörde något om att det kanske skulle trimmas lite till?

Det var andra gången på bana för mig, jag är också nybörjare. :-) Nej, man ska inte pressa så att man riskerar att köra av banan och förstöra bilen, det är bara dumt...

Visst vill jag trimma lite till! Men det som står överst på önskelistan är sänkningssats och R-däck, det gör enorm skillnad på bana :-) Fast min oljebrännare går ju bra redan nu, eller hur? :-P
Marie Johansson
Peugeot 207 HDi GT
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Morbidio wrote:
Jaaacob wrote:Image

Haha, Snillets nya räser. :lol:

You know it :wink:

Som jag sa i Skövde, den e "wwwrally".
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Morbidio
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Morbidio »

snillet spambot wrote:You know it :wink:

Som jag sa i Skövde, den e "wwwrally".

Det är helwwrätt! 8)
olsén
Crew
Crew

Post by olsén »

jönsson!>> Det var Eilert
Äger:
*406 SS -02 "Lady"

I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi

Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
Jönsson
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Jönsson »

olsén wrote:jönsson!>> Det var Eilert

Trodde Eilert var han som körde den ljusblåa 206'an?
205 GTI-89
205 GTI-92
306 Gti-99
There's no school, as old skool
Alex
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Alex »

Jönsson wrote:Trodde Eilert var han som körde den ljusblåa 206'an?

Ja, om han körde 205 måste han ha lånat den :roll:
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
Eilert

Post by Eilert »

Eilert här med ljusblå 206:a som inte körde någon 205:a :)

Det var som så att jag besiktigade bilen i måndags och fick då frågan av en konfunderad besiktningsman om jag hade kört i varm tjära efter att han tittat på mina däck.

Jag förklarade då att de ska se ut så där då jag kört på bana dagen innan (annars har man gasat för lite),
men han fortsatte hänga upp sig på hur de såg ut och började säga att de kunnat gått för varma och att jag skulle hålla ett öga på dom.

Så frågan till er är om man kan förstöra ett std-däck med bankörning?

Jag har aldrig tänkt så mycket på det tidigare utan de brukar se normala ut efter att ha rullat några mil.

Någon som vet hur många mil ni körde på banan?
När jag räknar baklänges får jag fram en förbrukning på nästan 1,5 liter milen. Verkar det rimligt med en 206 GTI?

Körde alla pass och gissar på 8 mil totalt?
Marie

Post by Marie »

Eilert wrote:Eilert här med ljusblå 206:a som inte körde någon 205:a :)

Det var som så att jag besiktigade bilen i måndags och fick då frågan av en konfunderad besiktningsman om jag hade kört i varm tjära efter att han tittat på mina däck.

Jag förklarade då att de ska se ut så där då jag kört på bana dagen innan (annars har man gasat för lite),
men han fortsatte hänga upp sig på hur de såg ut och började säga att de kunnat gått för varma och att jag skulle hålla ett öga på dom.

Så frågan till er är om man kan förstöra ett std-däck med bankörning?

Jag har aldrig tänkt så mycket på det tidigare utan de brukar se normala ut efter att ha rullat några mil.

Någon som vet hur många mil ni körde på banan?
När jag räknar baklänges får jag fram en förbrukning på nästan 1,5 liter milen. Verkar det rimligt med en 206 GTI?

Körde alla pass och gissar på 8 mil totalt?

Mina däck (speciellt fram) slets ganska bra på Mantorp, så tills i Söndags hade jag skiftat mina däck fram och bak... Jag har "vanliga" däck. Bankörning sliter rejält på däcken...

Jag körde 8.5 mil på banan, med en snittförbrukning på 1.2 liter. (Jag kör diesel...) Men då körde jag inte de två sista passen på dagen. Jag vet inte vad som är rimligt för en GTI, vad li8gger din förbrukning på vanligtvis? Det beror ju på hur hårt man kör på banan också... Min bil brukar ligga runt 0.5 liter/mil, blandad körning (kan få ner den till 0.4, men då blir det tråkigt att köra).

Vet inte om detta hjälper dig nåt... :)
Marie Johansson
Peugeot 207 HDi GT
Migge

Post by Migge »

Marie wrote:
Migge wrote:Stolt ska du vara! Inte illa kämpat av en oljebrännare! :-P

Det var andra gången på bana för mig, jag är också nybörjare. :-) Nej, man ska inte pressa så att man riskerar att köra av banan och förstöra bilen, det är bara dumt...

Visst vill jag trimma lite till! Men det som står överst på önskelistan är sänkningssats och R-däck, det gör enorm skillnad på bana :-) Fast min oljebrännare går ju bra redan nu, eller hur? :-P

Fusk om du ska hålla på o sänka och trimma! :(
Men får säga att den går rätt bra redan, men det finns väll altid ett behov av mer effekt! :wink:
Är också rätt sugen på R-däck, men det kostar ju en del om man ska ha ordentliga grejer. Och det är väll inget att snåla på om man ändå ska köpa.?. Får väll se... Ses i Halmstad!!!
106 Rallye -97 *Såld*
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Klart du kan pajja däcken på bana, är inte sådär extremt svårt att överhetta gatdäck.

Vanligen är det ju bara däcksrester från alla andra som kör som smetar fast i däcken. När jag bes min 309 för 2 år sedan tittade han lite klurigt på mig -"gått fort det där !" å pekade på framdäcken :oops:

:lol:
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

Ett std däck går att överhetta men då känns det som att köra på is. Det ska ju va värme i ett däck för att det ska betta. Det e skillnad på bana o bana. På Gelleråsen så sveper jag mest runt i 3an o det märktes inte på däcken med 406an, medan Sturup tex med 106an va väldigt varma.
Image
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
raukroland

Post by raukroland »

Peter Igelhammar wrote:Ett std däck går att överhetta men då känns det som att köra på is.
...

Ja, det kan man säga...
Blå 206 RC -04
Grå VW Passat Variant TDI 4Motion Highline -07
Gul Volvo 144 -68
--------------------------------------------------
Såld Svart Mazda 6 kombi 2,5 Sport -08
Såld Blå Mitsubishi Colt Gti -92
Såld Svart Suzuki GSX-R 1000 -06
Såld Grå Mazda 6 kombi 2,3 Sport -05
Såld Grön Kawazaki ZX-9R -00
Såld Silver Mitsubishi Galant kombi GDi -99