Waern wrote:Nu är det catchtank till soppan som gäller för att kunna åka ännu snabbare då Knutstorp hade 3kurvor som fick bilen att suga luft..
Migge wrote:Tack för en jättetrevlig dag på banan! Måste säga att det blev en hel del fina bilder! Det har ni gjort bra! Gillar dom där man ser hur Marie och jag fajtas lite! Sen måste jag säga att du var rätt vass på att köra Marie, även om jag kom ifatt dig på rakan drog du ändå ifrån. Känns som jag får smygträna lite på min teknik om jag ska ha en chans på kommande banträffar!
Marie wrote:Migge wrote:Tack för en jättetrevlig dag på banan! Måste säga att det blev en hel del fina bilder! Det har ni gjort bra! Gillar dom där man ser hur Marie och jag fajtas lite! Sen måste jag säga att du var rätt vass på att köra Marie, även om jag kom ifatt dig på rakan drog du ändå ifrån. Känns som jag får smygträna lite på min teknik om jag ska ha en chans på kommande banträffar!
Tack för motståndet!
Jag har faktiskt smygtränat från passagerarsätet lite när jag åkt med Erik på Knutstorp, även om det var första gången jag själv körde på banan... Han har visat mig lite spårval m.m. Men jag måste erkänna att jag är lite stolt över att du inte kom ikapp mig!
Snygga bilder, Peter!
Migge wrote:Stolt ska du vara! Inte illa kämpat av en oljebrännare!
Men till mitt försvar får jag ju säga att det faktiskt var första gången jag körde på bana med riktig bil. Vågade inte riktigt köra fullt, men känns som det hade blivit svårt ändå. Får se hur det går nästa gång, tyckte jag hörde något om att det kanske skulle trimmas lite till?
Jönsson wrote:Trodde Eilert var han som körde den ljusblåa 206'an?
Eilert wrote:Eilert här med ljusblå 206:a som inte körde någon 205:a
Det var som så att jag besiktigade bilen i måndags och fick då frågan av en konfunderad besiktningsman om jag hade kört i varm tjära efter att han tittat på mina däck.
Jag förklarade då att de ska se ut så där då jag kört på bana dagen innan (annars har man gasat för lite),
men han fortsatte hänga upp sig på hur de såg ut och började säga att de kunnat gått för varma och att jag skulle hålla ett öga på dom.
Så frågan till er är om man kan förstöra ett std-däck med bankörning?
Jag har aldrig tänkt så mycket på det tidigare utan de brukar se normala ut efter att ha rullat några mil.
Någon som vet hur många mil ni körde på banan?
När jag räknar baklänges får jag fram en förbrukning på nästan 1,5 liter milen. Verkar det rimligt med en 206 GTI?
Körde alla pass och gissar på 8 mil totalt?
Marie wrote:Migge wrote:Stolt ska du vara! Inte illa kämpat av en oljebrännare!
Men till mitt försvar får jag ju säga att det faktiskt var första gången jag körde på bana med riktig bil. Vågade inte riktigt köra fullt, men känns som det hade blivit svårt ändå. Får se hur det går nästa gång, tyckte jag hörde något om att det kanske skulle trimmas lite till?
Det var andra gången på bana för mig, jag är också nybörjare.Nej, man ska inte pressa så att man riskerar att köra av banan och förstöra bilen, det är bara dumt...
Visst vill jag trimma lite till! Men det som står överst på önskelistan är sänkningssats och R-däck, det gör enorm skillnad på banaFast min oljebrännare går ju bra redan nu, eller hur?

Peter Igelhammar wrote:Ett std däck går att överhetta men då känns det som att köra på is.
...