Alex wrote: vad är det den symbolen betyder annars?
Glödning på dieslarna.
Alex wrote: vad är det den symbolen betyder annars?
Alex wrote:Hur har du kopplat motståndet? Jag tänkte försöka utnyttja den oanvända knappen längst till vänster under fläktgallerna för att koppla på och av det när jag väl bygger mitt. Snyggt löst med lampan förresten, vad är det den symbolen betyder annars?
TheDagger wrote:Alex wrote:Hur har du kopplat motståndet? Jag tänkte försöka utnyttja den oanvända knappen längst till vänster under fläktgallerna för att koppla på och av det när jag väl bygger mitt. Snyggt löst med lampan förresten, vad är det den symbolen betyder annars?
Behöver du verkligen extra kallstartshjälp när du har andra spridare, ställbar btr osv?
Alex wrote:TheDagger wrote:Alex wrote:Hur har du kopplat motståndet? Jag tänkte försöka utnyttja den oanvända knappen längst till vänster under fläktgallerna för att koppla på och av det när jag väl bygger mitt. Snyggt löst med lampan förresten, vad är det den symbolen betyder annars?
Behöver du verkligen extra kallstartshjälp när du har andra spridare, ställbar btr osv?
Redan nu behöver den tre vrid på nyckeln för att starta. Kan bara tänka mig hur det blir när jag ska iväg i vinter, stressad som f*n kl sju på morgonen, sen till både jobb, dagis och skola...
Zkronk wrote:Här är en liten bild på hur jag kopplat.. Den ena bruna kabeln går till styrboxen och den andra vidare ut till givaren, har klippt av originalkabeln vid styrboxen..
[img]bild[/img]
På E75 i vintras startade den direkt precis som på bensin, men nu med E85 behövs det 2-3 startförsök innan den går igång om jag inte använder kallstartsmotståndet, för då startar den direkt även med E85.
Zkronk wrote:Kabel 45 i handsken på styrboxen är det som går till temperaturgivaren, om det är Motronic 1.3 du har..
TheDagger wrote:Alex wrote:TheDagger wrote:Alex wrote:Hur har du kopplat motståndet? Jag tänkte försöka utnyttja den oanvända knappen längst till vänster under fläktgallerna för att koppla på och av det när jag väl bygger mitt. Snyggt löst med lampan förresten, vad är det den symbolen betyder annars?
Redan nu behöver den tre vrid på nyckeln för att starta. Kan bara tänka mig hur det blir när jag ska iväg i vinter, stressad som f*n kl sju på morgonen, sen till både jobb, dagis och skola...
Skumt, min startar på en gång precis som på bensin. Har hänt nån gång att den dött direkt efter man startat, men på andra försöket inga problem.
snillet spambot wrote:
Men hur ofta e de så kallt i södra Sverige![]()

B1ack_Mi16 wrote:Får man noe mer effekt av å kjøre på E85 på en lavkompad Mi16? (9.7:1) ?
Eller er det kun drivstoff økonomien som blir bedre?
Har bestilt meg nye spridare nå, 315cc, så blir det vel å prøve i løpet av neste uke kanskje
TheDagger wrote:I sverige kostar E85 ca 8 kronor litern och bensin 13 kronor eller nåt sånt.