provkörde min 205mi16 idag, o jävlar vad den går, helt sjukt.
men iaf. tycker jag råkar dra den till varvstoppet hela jävla tiden, hinner f*n inte äns reagera innan det är dax att växla.
sen så verkar varstoppet vara på ~6500varv, är den inte lite tidigt ?
är iaf en 89:a
konstigt!
får testa med en annan mätare då.
men ska det gå så jävla fort att dra ur den på växlarna ?
f*n hinner inte äns reagera innan den är uppe vid varvstoppet igen.
känns som jag inte gör nått annat än att växlar. alla andra bilar man kör, är lite sega på slutet.
Grattis! Kul att du äntligen får den färdigt. Kan intyga att jag också var överlycklig första gången jag körde min, log från öra till öra. Blir en del växlade dock, men det är ju bara härligt. Körde min första gången utan huv å satan va den brölade skönt. Var värd varenda krona å varenda spenderad minut i garaget när du har kört ett tag så vill du bara ha mer effekt
Min drar till ca 7200 iaf sen kommer varvstoppet Drar den till ca 95-100km/h på 2an så är det som det ska iaf.
Blanco wrote:Grattis! Kul att du äntligen får den färdigt. Kan intyga att jag också var överlycklig första gången jag körde min, log från öra till öra. Blir en del växlade dock, men det är ju bara härligt. Körde min första gången utan huv å satan va den brölade skönt. Var värd varenda krona å varenda spenderad minut i garaget när du har kört ett tag så vill du bara ha mer effekt
Min drar till ca 7200 iaf sen kommer varvstoppet Drar den till ca 95-100km/h på 2an så är det som det ska iaf.
HAr chip i min vilket gör att det går aytt dra till 7500 varv. Det gör en enorm skillnad faktiskt. Drog ifrån en ny Saab igår vid ett rödlyse. Det hade jag aldrig fixat utan att kunna varva de sista 500 varven.