Vad jag tänkte göra innan detta är att köpa extraktor från rallyshop i danmark, montera en annan topp (JAZ) som är portad, planad och med frästa ventilsäten, eventuellt även köpa annan kam.
Motorn är etanolkonverterad med större spridare, ställbar BTR och en högpresterande Henkopump. Spjällhuset är uppborrat för ca 10% mer flöde och en ny metallisk kat är monterad. Alla tänddelar är utbytade eller genomgångna förutom spolen men där har jag köpt biltemas 53-403 dock inte monterat än. Bilen går bra och 0-100 avverkas på 7,9 sek
Vad jag är ute efter är att kunna utnyttja etanolens fulla potential samt när jag ändå håller på utföra andra effekthöjande trim. Effekten vill jag ha på mellanregistret.
1.Räcker det med eller kanske snarare rekommenderas att använda sig av orginalkammen med framställd tändning? Om jag ska byta, vilken bör jag välja?
2. Hur mycket komp bör jag ha och hur mycket ska planas för att nå det?
3. Lönar det sig att byta ut spolen?
4. Finns det bra alternativ till TS? Mappning av bilen med de modifikationer jag gjort/ska göra skulle kosta 8190:-
Många frågor, hoppas någon orkar svara
För de som tycker att jag ska börja med väghållning o bromsar så är det redan gjort