peugeot 206 ny bromsar

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
krille_86

peugeot 206 ny bromsar

Post by krille_86 »

Hej har nyss byt till nya skivor och belägg fram på min peugeot 206 gti. men jag har än ett skrapande ljud när jag bromsar och jag har även märkt nu när man pumpar på bromsen och sen så gasar man på ganska hårt så hör man ett skrikande ljud de är som att bromsarna ligger på efter man pumpat på bromsen. tycker de är lite konstigt att de ska låta från bromsarna när man nyss bytt dom nån som haft liknande problem??. ska nog ta lös bromsarna i helgen och kolla blir glad för tips
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Första tanken är att klossarna kärvat på glidskenorna...
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
krille_86

Post by krille_86 »

Okej men va kan man göra åt de då om dom går tjärvar i dom där glidskenorna då ??. kanska satt som fel när jag monterade men va jag kunde se så kunde dom bara sitta på ett sätt du menar väl dom som håller fast bromsbeläggen??. och dom går även att ta lös tacksam för svar mvh christer
philipk

Post by philipk »

Smeta dit lite kopparpasta på glidytorna..

Det gjorde jag på min 306:a och mesta delen av gnisslandet försvann..
Peugeot 306 GTI -99- SKROTAD
Volvo 360 GLT -88
Nissan Skyline R33 GTS25t -95
krille_86

Post by krille_86 »

OKej ja jag får prova att he ditt nå kopparpasta men jag tycker de är konstigt för de är inget gnissel mer skrap ljud
zilog

Post by zilog »

Ingen chans att du bromsat hårt innan beläggen/skivorna slitit in sig och på sätt glasat beläggen? Testa att sandpappra ytan på beläggen tills inga blanka fläckar finns kvar och se om det blir bättre efter en mjuk inkörning på ett antal mil med mjuka bromsningar.
205GTI -89, RSV1000R -02
http://gnuffel.googlepages.com
krille_86

Post by krille_86 »

Ja de kan ju va nåt sånt oxå men jag ska ta lös bromsarna i morgon efter jobbet och kolla om de är de men jag tror nästan att dom kärvar i dom där glidytorna. så jag ska lägga nå kopparpasta där å se om de blir bättre men jag ska kolla hur bromsbeläggen ser ut.
Post Reply