SNILLET wrote:Men det var ju dina FÖRSTA banvarv, man skall inte stå på som en dåre direkt när man börjar köra
Det är inte för inte som du kallar dig själv för snille!
Lätt å säga när jag själv störade med berått mod rätt in i kurvorna på en för mig okänd bana iofsig , men de e grymt vilka fina marginaler man har att stå på å hasa runt på bana, så länge man inte bromsar på sig eller blir omkörd av bakvagnen eller helt enkelt dönar in i en sväng i åt h-ete för hög fart går det ju fint.
Skall man sedan kapa fintider krymper ju marginalerna igen, men då får man nästan ha en dedikerad banbil, skall ju ta sig till jobbet också
SNILLET wrote:Men det var ju dina FÖRSTA banvarv, man skall inte stå på som en dåre direkt när man börjar köra
Det är inte för inte som du kallar dig själv för snille!
Lätt å säga när jag själv störade med berått mod rätt in i kurvorna på en för mig okänd bana iofsig , men de e grymt vilka fina marginaler man har att stå på å hasa runt på bana, så länge man inte bromsar på sig eller blir omkörd av bakvagnen eller helt enkelt dönar in i en sväng i åt h-ete för hög fart går det ju fint.
Skall man sedan kapa fintider krymper ju marginalerna igen, men då får man nästan ha en dedikerad banbil, skall ju ta sig till jobbet också
Ingen kommer ihåg en fegis...
Jag feg ?
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
syndikhat wrote:Hur eller hur så hade jag grymt kul och är otroligt tacksam för att ni peppade mig på att våga prova på!
Prova igen
Ska försöka skaffa mig en annan bil först. Trots att det var kul som stryk så kunde jag inte låta bli att vara nervös över min pansarkryssare... Har en bekant som eventuellt vill bli av med en 309 XS till sommaren, kan ju vara nåt att börja med!
406 2,2 Sport -02
Min tagline fuckade upp sig, till Lapidus förtret.
syndikhat wrote:Hur eller hur så hade jag grymt kul och är otroligt tacksam för att ni peppade mig på att våga prova på!
Prova igen
Ska försöka skaffa mig en annan bil först. Trots att det var kul som stryk så kunde jag inte låta bli att vara nervös över min pansarkryssare... Har en bekant som eventuellt vill bli av med en 309 XS till sommaren, kan ju vara nåt att börja med!
Prova igen
Köp den! Jag lär ju hänga på den iaf?
Det beror på hur nykter du är!
406 2,2 Sport -02
Min tagline fuckade upp sig, till Lapidus förtret.
Jönsson wrote:Vem är det som kör den breddade 205an? Inte simons utan den med typ ptsbreddning eller vad det är.
Det är det många som undrar...
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Prova igen
Köp den! Jag lär ju hänga på den iaf?
Nu lugnar du dig 2 hekto.
309XS med rätt gubbe nakom styret bör vara trevligt på bana.
Den väger inte farligt mycket (mindre än GTI:n) och har hygglig motorprestanda (1.9 liter 110hk).
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Briby wrote:Fastnade den svarta punton på några bilder?
Jag har den på ett par bilder, tar der över msn
Kanon!
Tror jag har några med, ska kika på det.
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Var det någon som såg hur mycket spritflaskor det stod på bordet?
Nä jag tänkte väl det. Inte en enda. Nykter tillställning mao. Inga Hyndor som kan klaga på det iaf.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
R-Gubbe wrote: Med lite mera motor och en diffbroms så kan den nog bli ganska kul. Då kanske man kan börja jaga lite hyndor.
f*n vad det retar mig att vi bor så långt ifrån varandra Hade gärna hjälpt dig med motor och annat pill i byte mot plastgjutning.
Men är du sugen på att få en motor byggd till specialpris mot att du har våra dekaler på bilen så hör av dig
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.