Briby wrote:Ett tio tal varv med brorsans punto vart det innan han sköt en intercooler slang och det var dags att packa ihop.
Det var den turbon det
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
TheDagger wrote:Men är du sugen på att få en motor byggd till specialpris mot att du har våra dekaler på bilen så hör av dig
Tanken är onekligen lockande. Vi får se vad som händer till vintern.
BTW. Såg ju att du var på Mantorp alldeles försent. Vi hade ju redan packat och var på väg hem när jag såg dig. Sorry om jag inte stannade men Pelle var före mig så det var väl bäst att hänga på med släpet.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
TheDagger wrote:Men är du sugen på att få en motor byggd till specialpris mot att du har våra dekaler på bilen så hör av dig
BTW. Såg ju att du var på Mantorp alldeles försent. Vi hade ju redan packat och var på väg hem när jag såg dig. Sorry om jag inte stannade men Pelle var före mig så det var väl bäst att hänga på med släpet.
Tanken på en daggermotor med clarrechassie + clarre bakom ratten känns inte så dum
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Briby wrote:Ett tio tal varv med brorsans punto vart det innan han sköt en intercooler slang och det var dags att packa ihop.
Det var den turbon det
Nä så illa var det inte. Var en slangklämma som inte ville vara med längre.
Lyckades inte få tillbaka den riktigt hundra så vi valde att styra hemåt istället.
Robert Briby - Peugeot Sport Club | CREW Sekreterare
Det var den turbon det
Nä så illa var det inte. Var en slangklämma som inte ville vara med längre. Lyckades inte få tillbaka den riktigt hundra så vi valde att styra hemåt istället.
Att skjuta av en tryckslang innebär att turbon övervarvar nåt fruktansvärt, motsvarar ca 20k mil slitagemässigt. Jag har sabbat 3 aggregat på samma sätt, men nu har jag lärt mig
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tanken på en daggermotor med clarrechassie + clarre bakom ratten känns inte så dum
Ja fast nu pratar vi inte turbo, utan en MT Tuning & Performance portad och fixad Mi16
Fanns en hel del snabba fransoser på banan bla den blå 205:an. Kul att se. Tyvärr höll inte riktigt mina däck och bromsar måttet så det blev lite svampigt. Får bli en uppgradering till Gelleråsen i augusti.
davve d wrote:Fanns en hel del snabba fransoser på banan bla den blå 205:an. Kul att se. Tyvärr höll inte riktigt mina däck och bromsar måttet så det blev lite svampigt. Får bli en uppgradering till Gelleråsen i augusti.
Det var väl inte min lilla blå du syftade på?
Projekt just nu:
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
Jönsson wrote:Vem är det som kör den breddade 205an? Inte simons utan den med typ ptsbreddning eller vad det är.
Den där bilen var det far och son Åsenklint som rattade runt. Ligger Mi16 spis i den.
Tackar alla närvarande för en mycket gedigen grillkväll dagen innan bankörningen, en del buskörning/uppvärmning kvällen innan, samt en riktig kanondag på Mantorp
Mvh "el cacique"
205 Mi16 -89 röd *Sugtrimmning* *SÅLD*
205 Mi16 Monte Carlo *SÅLD*
205 Mi16 Lemans Turbo projekt *SÅLD*
309 GTI skrotad
205 GTI Monte Carlo *SÅLD*
205 GTI 8v TURBO
Volvo S80 T6 *Familjevagnen*
davve d wrote:Fanns en hel del snabba fransoser på banan bla den blå 205:an. Kul att se. Tyvärr höll inte riktigt mina däck och bromsar måttet så det blev lite svampigt. Får bli en uppgradering till Gelleråsen i augusti.
Det var väl inte min lilla blå du syftade på?
Jodå, det var dig jag menade. Såg riktigt kul ut när du åkte varv på varv och framförallt väghållningen du hade. Kört mkt på bana? Såg så ut.
Fuskade lite i SSK i mitten på -70 talet. Innan döttrarna kom. Numera är det ju bara pensionärsåka. Men det blir ju aldrig tråkigt att gasa.
Projekt just nu:
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
R-Gubbe wrote:Fuskade lite i SSK i mitten på -70 talet. Innan döttrarna kom. Numera är det ju bara pensionärsåka. Men det blir ju aldrig tråkigt att gasa.
Ok, då förstår jag farten du hade runt banan. Läcker bil för övrigt. Har en gammal Pugg som bruksbil och skruvar lite Mi16 när jag har tid över så jag får ta mig tid nästa gång och kolla in era bilar med. Inte bara stå med Ford folket.
R-Gubbe wrote:Fuskade lite i SSK i mitten på -70 talet. Innan döttrarna kom. Numera är det ju bara pensionärsåka. Men det blir ju aldrig tråkigt att gasa.
Ok, då förstår jag farten du hade runt banan. Läcker bil för övrigt. Har en gammal Pugg som bruksbil och skruvar lite Mi16 när jag har tid över så jag får ta mig tid nästa gång och kolla in era bilar med. Inte bara stå med Ford folket.