Joi wrote:Vem och vad gjorde en dålig entre? Hur gjordes den?
Nja det kan vi väl tala lite tyst om. Om nu inte berörd person går in och förklarar.
Men det var min bil som snurra precis efter besiktningen, jag gasade väl lite mycket tyckte de... sen när jag skulle svänga å bromsa samtidigt så snurrade min bil runt 180 grader å det tycke de var onödigt. Var nå strul med lastventilen på bakaxeln så de låste liksom upp.. hmm
Jag skulle helt enkelt kört långsammare....
Jag trodde du drog handbromsen..
är väl inte hela sanningen men:
Det trodde väl de flesta... det blev värre på banan sen precis innan vi åkte, då låste den upp i kurvorna å gjorde lite rökmoln.. sen blev jag lite rädd när jag gick rakt fram vid micro-skylten sista varvet. Så jag slutade där
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Nä bara 180 grader. Men Jaaacob har alltid problem med lastkännande ventilen verkar det som. Alla hans bilar gör så när dom kommer till mitt jobb. Kan väl säga att kollegorna som inte känner Jaaacob inte är speciellt imponerade. Men men vem f*n bryr sig?
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
R-Gubbe wrote:Nä bara 180 grader. Men Jaaacob har alltid problem med lastkännande ventilen verkar det som. Alla hans bilar gör så när dom kommer till mitt jobb. Kan väl säga att kollegorna som inte känner Jaaacob inte är speciellt imponerade. Men men vem f*n bryr sig?
WORD
Äger:
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget: *projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour *dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906 Filmstjärnan
Oj då, vad hände igentligen? Vems var felet och kommer någon stå för några kostnader?
Ta den historien i nån annan tråd är ni snälla.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
R-Gubbe wrote:Nä bara 180 grader. Men Jaaacob har alltid problem med lastkännande ventilen verkar det som. Alla hans bilar gör så när dom kommer till mitt jobb. Kan väl säga att kollegorna som inte känner Jaaacob inte är speciellt imponerade. Men men vem f*n bryr sig?
WORD
Man är bara ung och dum en gång... för att bli gammal och vis så måste man alltså vara..... ung.....
PETER:
Grymt fina bilder!
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
SNILLET wrote:Jönsson: Du flög förbi, JA, faktiskt blev jag förbiflugen av blå 306gti 2ggr, en gång av dig och en gång av skalman ?, eller du bägge ?
Bim: efter att ha tittat på filmerna igen så kan det ligga nåt i det du säger, man ser HELT klart att din acceleration och ditt grepp i kurvorna är bättre än mitt, medans jag oftast håller något bättre spår. Hade du hållt lite mer åt samma håll som mig så hade du blåst ifrån mig, mycket.
Jag är nog inte ensam om att försöka tänka APEX träning när man kör till vardags också, inbillar mig att det är nyttigt att tänka på alla svängar som om man vill ta dem optimalt. Då kör man ofta där folk i allmänhet inte kör i kurvorna också, mindre hål å skit, då klonkar det mindre
Det var både jag och Jönsson som ångade förbi på filmerna. Jönsson körde om i början av långa rakan, man ser lite skillnad på 60 och 167 hästar där
306 GTI -97A (banracer-wannabe)
BMW 323ti -98 (vinterleksak som blev åretrunt-bruksbil)
Mazda MX-5 -01 (högerstyrd sommarleksak)
Gamla synder:
Ford Focus RS -03, Ford Fiesta ST -06, 306 GTI -00, Ford Puma -98, 205 GTI -89
SNILLET wrote:Jönsson: Du flög förbi, JA, faktiskt blev jag förbiflugen av blå 306gti 2ggr, en gång av dig och en gång av skalman ?, eller du bägge ?
Bim: efter att ha tittat på filmerna igen så kan det ligga nåt i det du säger, man ser HELT klart att din acceleration och ditt grepp i kurvorna är bättre än mitt, medans jag oftast håller något bättre spår. Hade du hållt lite mer åt samma håll som mig så hade du blåst ifrån mig, mycket.
Jag är nog inte ensam om att försöka tänka APEX träning när man kör till vardags också, inbillar mig att det är nyttigt att tänka på alla svängar som om man vill ta dem optimalt. Då kör man ofta där folk i allmänhet inte kör i kurvorna också, mindre hål å skit, då klonkar det mindre
Det var både jag och Jönsson som ångade förbi på filmerna. Jönsson körde om i början av långa rakan, man ser lite skillnad på 60 och 167 hästar där
Skojar du
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Här kan ni se prins Carl-Philip köra Mantorp med On-board kamera. Känns som han e snabbare än Poker framför, samtidigt som han gör en del missar.
http://www.youtube.com/watch?v=uVjggrPzn14
Här är 2 x 10 min, från förmiddagens orutinerade pass.
Mycket trafik på banan, många peggor och några fordar. Och det roligaste var att jag hann filma Ariel Atom i några varv, på grund av att han blev upstoppad av alla trafik.
ha ha tycker mig se en mörkblå fransk propp en sju minuter in i första delen. Tacka mig för att jag höll upp Atomen en stund åt dig!
Tror det är jag iallafall. Kul!
406 2,2 Sport -02
Min tagline fuckade upp sig, till Lapidus förtret.
Peter Igelhammar wrote:Här kan ni se prins Carl-Philip köra Mantorp med On-board kamera. Känns som han e snabbare än Poker framför, samtidigt som han gör en del missar. http://www.youtube.com/watch?v=uVjggrPzn14
Peter Igelhammar wrote:Här kan ni se prins Carl-Philip köra Mantorp med On-board kamera. Känns som han e snabbare än Poker framför, samtidigt som han gör en del missar. http://www.youtube.com/watch?v=uVjggrPzn14
Ska bli riktigt skoj att läsa artikeln i AMS sen, verkade som de blev riktigt bitna med sin Rallye! Bra initiativ Veiko, det lär ju bli bra publicitet för klubben.
406 2,2 Sport -02
Min tagline fuckade upp sig, till Lapidus förtret.
Har 1000 bra bilder. Så jag tar ut 150 och lägger dem nu på photobucket=tar tid.
Har jag missat nån så tjoa.
Vill nån ha alla bilder så säg till, så kommer rubbet via www.skickafilen.se Ni får gärna använda bilderna, men ange källan. Alla bilder är tagna med full upplösning.