finns lite att finslipa på, jag ville mest se om jag kunde få ihop skiten med el och allt jobb med rör kors och tvärs vilket faktiskt inte var så svårt, bara tidsödande
dock var karaktären på motorn som jag misstänkte innan inte allt för spännande då den dör helt på ca 5k varv... så ska det INTE vara i en gti! anledningen till denna tråd är alltså att jag vill se vad för relativt enkla varianter det finns för att öka effekten lite och få en trevligare karaktär! jag har sökt en del men det verkar mest vara spekulationer vad som funkar
trimchip. då min motor kommer ifrån en XM tct från -95 verkar det som att jag har löstagbart chip istället för ett lödet chip som det blev -96 om mina uppgifter stämmer. jag har än så länge bara hittat två alternativ:
alt 1. motornord, ca 3k http://www.motornord.se/system/specials ... 50&FID=313
alt 2. billigt chip på ebay, ca 900 spänn inklusive frakt. vågar man prova? http://cgi.ebay.co.uk/Tuning-Chip-Citro ... 286.c0.m14
kamaxel. det sägs ju att JAZ-kammen ska funka bra i en 2.0:an, men är det nån här som har provat? tittar man på specarna skiljer det ju inte sååå mycket? ska tydligen finnas nån turbokam till denna motor också, nån som vet vart och pris?
övrigt. nån som vet nåt annat jag bör fixa? sitter en hygglig ic från 205 TT på nu så den lär räcka, avgaset ska uppgraderas när jag orkar och luftfiltret ska flyttas så det får lite kallare luft... något mer jag bör göra? pysventiler, skruva på wastegaten osv känns sådär då mappen styrs elektroniskt, isf får man ju komplettera med nån ställbar btr men då lär man ha koll med bredbanslambda också. visst kan man köpa nytt sprut osv men tanken var att hålla denna bilen någotsånär standard och inte som ren busbil. jag vill helt enkelt ha en lite roligare karaktär på motorn bara. grenröret och turbon är det nog inget större fel på då det finns de som plockar 220+ hk i UK, fast med annat sprut då. dessutom kostar det på lite väl mycket om jag ska fixa nytt grenrör, turbo, sprut osv
tankar?