behöver hjälp med byta urtrampningslagret 405 mi16
-
peugeot_406
behöver hjälp med byta urtrampningslagret 405 mi16
Hur ser det ut är det någon som har lite bilder..
Är det svårt att byta..
Är det svårt att byta..
-
peugeot_406
peugeot_406 wrote:Är det svårt att byta det eller.. något man ska tänka på
sen är det att jag har papper på att dom har byt koppling på den byter man inte den med då eller...
Har haft bilen i 2 månader..
Det brukar man byta i samband med kopplingsbytet ja om man inte är riktigt snål.
Viner det i lagret och slutar när du trycker ner kopplingen eller tvärt om??
--Audi A3 1.8T--
ǝɹǝɥʇ ʇno sı ɥʇnɹʇ ǝɥʇ
ǝɹǝɥʇ ʇno sı ɥʇnɹʇ ǝɥʇ
-
peugeot_406
-
peugeot_406
-
peugeot_406
-
peugeot_406
Jo det vet ja.... såå mycket detta låter ska det inte göra det vet och det har jag gjort...
och dom sa det måste vara urtrampningslagret ..
så
så
SNILLET wrote:Fast lådor som gått några mil kan låta en hel del när de ligger i friläge, bästa är om du låter någon som är van vid Peugeot/Citroën lådorna lyssna, om du inte har så stor erfarenhet av dem själv
peugeot_406 wrote:Jo det vet ja.... såå mycket detta låter ska det inte göra det vet och det har jag gjort...
såSNILLET wrote:Fast lådor som gått några mil kan låta en hel del när de ligger i friläge, bästa är om du låter någon som är van vid Peugeot/Citroën lådorna lyssna, om du inte har så stor erfarenhet av dem själv
Njae, urtrampningslagret låter när man trampar ur, låter det när man släpper upp kopplingen brukar det vara lådan som skramlar. elle nåt annat som är felmonterat eller trasigt. Om det är lagerljud kan det ju tyvärr vara så illa som ingående lager i lådan, men då borde det låta rätt mycket vid belastning. Håller med Snillet, nån mer än den som lyssnat på det borde lyssna.
Claes B wrote:peugeot_406 wrote:Jo det vet ja.... såå mycket detta låter ska det inte göra det vet och det har jag gjort...
såSNILLET wrote:Fast lådor som gått några mil kan låta en hel del när de ligger i friläge, bästa är om du låter någon som är van vid Peugeot/Citroën lådorna lyssna, om du inte har så stor erfarenhet av dem själv
Njae, urtrampningslagret låter när man trampar ur, låter det när man släpper upp kopplingen brukar det vara lådan som skramlar. elle nåt annat som är felmonterat eller trasigt. Om det är lagerljud kan det ju tyvärr vara så illa som ingående lager i lådan, men då borde det låta rätt mycket vid belastning. Håller med Snillet, nån mer än den som lyssnat på det borde lyssna.
Dom lagren jag har bytt har skrammlat när man inte kopplat då dom är obelastade och rasslar
--Audi A3 1.8T--
ǝɹǝɥʇ ʇno sı ɥʇnɹʇ ǝɥʇ
ǝɹǝɥʇ ʇno sı ɥʇnɹʇ ǝɥʇ
Decimal wrote:
Dom lagren jag har bytt har skrammlat när man inte kopplat då dom är obelastade och rasslar
Skramla och rassla är enhelt annan sak än ett lagermissljud, ett kasst urtrampningslager blir tystare när det inte belastas, när du hör ett så vet du. Att det kan rassla litegrann om ett lager som suttit där i ett antal tusen mil är helt normalt, kan ju vara allt från solfjädern till att lagret är lite torrt som gör det, oftast är det skrammel i växellådan som misstas för urtrampningslagermissljud.
Om det är lagermissljud i bilen det handlar om så tror jag inte det är urtrampningslagret, skulle givetvis inte sätta pengar på det men av felbeskrivningen att döma så skulle det vara riktigt osannolikt.
Claes B wrote:Decimal wrote:
Skramla och rassla är enhelt annan sak än ett lagermissljud, ett kasst urtrampningslager blir tystare när det inte belastas, när du hör ett så vet du. Att det kan rassla litegrann om ett lager som suttit där i ett antal tusen mil är helt normalt, kan ju vara allt från solfjädern till att lagret är lite torrt som gör det, oftast är det skrammel i växellådan som misstas för urtrampningslagermissljud.
Om det är lagermissljud i bilen det handlar om så tror jag inte det är urtrampningslagret, skulle givetvis inte sätta pengar på det men av felbeskrivningen att döma så skulle det vara riktigt osannolikt.
--Audi A3 1.8T--
ǝɹǝɥʇ ʇno sı ɥʇnɹʇ ǝɥʇ
ǝɹǝɥʇ ʇno sı ɥʇnɹʇ ǝɥʇ