Hitta tillverkare av SBF & SBP godkänd helbur

Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Post Reply
JohanX
Guldmedlem
Guldmedlem

Hitta tillverkare av SBF & SBP godkänd helbur

Post by JohanX »

Jag skulle vilja ha tips om var man kan få en helbur inbygd i bilen (205) som dels är godkänd av SBF (SSK klass2 tex) och som går att regga hos Bilprovningen?
Tanken är att bilen ska reggas som ombygt fordon så småningom, har redan bytt motor vxl-låda och framvagn.

Om någon har koll på ungefär vad det kostar också vore bra.

Jag bor i Stockholm men kan även tänka mig att åka en bit om det blir billigare.

Finns det redan en tråd som behandlar detta ämne får ni gärna tipsa med länk.
PSC #1119
205 Mi16
R-Gubbe
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by R-Gubbe »

Du tänkte alltså inte köpa en bur i byggsats och svetsa ihop den själv, om jag förstått saken rätt. Vill du ha arbetet utfört så kan rekommendera http://finess.se/ trevlig kille som gör bra jobb. Flockar även instrumentbrädor. Vad jag vet så svetsar ju Guss inga burar och finess har tagit över Gunnarssons smide. Så ja finess helt enkelt. Ligger i Eskilstuna så det är ju inte så långt.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
datapata
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by datapata »

bör väl finnas de som monterar burar lite överallt. lär inte vara gratis dock... tror nog du tjänar på att komma utanför stan lite så borde du få betydligt bättre pris. finns en här i köping som är duktig men ingen aning om pris
205 16v -90
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
Briby
Crew
Crew

Post by Briby »

Tror att finess ligger på 10-12k för en monterad bur. Vet inte hur pass komplicerad bur du får då. Men det är bara att ringa och fråga. Daniel är trevlig och lätt att ha och göra med.
Huddinge Kustoms tar 5k för att montera en bur. Men då måste du först köpa en för ca 5k så det blir ungefär samma pengar.
Robert Briby - Peugeot Sport Club | CREW Sekreterare

Tack till: Kewlar & Carbon
Post Reply