Saken den att jag har en 807 som jag fått motorhaveri på för ca ett år sedan. Den skar när jag åkte upp till Ramundberget och hade stått under natten då det var ca -25-30 grader kallt och på morgonen när jag skulle starta så började bilen att hacka och började ryka kraftigt. Efter en stund så lade bilen bara av och det rann olja ur blocket. Som gammal bilmek så förstod jag att det var allvarligt och beställde bogsering. Det visade sig senare att blocket spruckit och att jag behövde en ny motor. Som tur är gällde då Peugeots motor garanti utifrån att bilen var en 2004 och inte hade gått mer än 15.000 mil. och jag kunde efter ca 2 månader åka upp till Östersund från Stockholm och hämta min Peugeot med ny motor i (Beställd från Frankrike a 100.000kr) och åka hem.
Nu idag 10 månader och ca 1300 mil senare händer samma sak!!!!!
Bilen har stått under en relativt kall natt 10-15 -grader och scenariot är precis det samma med undantag att det denna gång inte rinner någon olja genom blocket. Jag tror dock att bilen troligtvis skurit då allt i övrigt tyder på detta. Bilen servades för drygt två månader sedan och ja..... vad skall man säga...? Är detta ett vanligt eller i varje fall tidigare uppmärksammat problem?.. Någon har nämnt något om en vevhuskampanj...är det något som har med saken att göra?
Vad tror ni? Kan man göra något eller är det bara att bita i det sura äpplet och hosta upp 40-50.000kr för en beg motor inkl jobb?
En sak är säker.....ALDRIG mer Peugeot