Dumma mig! 406an skrotad:( Köpt coupé!

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Hannes Alvesson
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Hannes Alvesson »

406_Jonathan wrote:massa text

För det är troligare att du köper bilen om du i varje fall åker dit än om du skiter i det och stannar hemma.

Köp en 205a eller nåt för 30k då kommer du inte hitta bucklor och sånt :)
boh

s2 rallye
Rx37

Post by Rx37 »

Men om han köper en 205a så får han ju en 205a och inte en 406a som han ville ha :lol:
Yoss
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Yoss »

406_Jonathan wrote:Men varför ska man jämt behöva bli besviken när man kollar på bilen i verkligeheten? På vilket sätt hjälper det säljaren? Det är väl bättre att de är ärliga från början.

Tyvärr så är det så att rätt många har svårt att vara ärliga när de ska sälja sin bil. Har flera gånger varit med om att jag åkt iväg för att titta på en "som ny"-bil men efter att ha gått ett varv runt bilen eller frågat efter serviceboken så var det bara att vända på klacken och gå därifrån..

Men undantag finns och fortsätter du leta så kommer du säkert hitta en bil i bra skick. Behöver du inte en bil pronto så har du faktiskt god chans att lyckas.

Good hunting!

:wink:
2004 Peugeot 206 Griffe 1.6 16v
Hannes Alvesson
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Rx37 wrote:Men om han köper en 205a så får han ju en 205a och inte en 406a som han ville ha :lol:

Ja man han slipper bucklor och det vill han ju inte ha ;)
boh

s2 rallye
406_Jonathan

Post by 406_Jonathan »

Nä, en 406a ska det va. 8) Och tålamod/tid har jag just nu iallafall.

Funderar lite på 2,2an jag kollade på igår. Kan få den för 32-33000 och då är det ju en -01 med 15700 mil, alltså ganska "ny". Men sen ska kamremmen bytas om ett år. Hmm :-k
Last edited by 406_Jonathan on Thu Jun 24, 2010 17:37, edited 1 time in total.
Peugeot 406 Coupé 3,0 -98
Peugeot 406 2.0 ST -96 -skrotad:(
http://www.garaget.org/406_Jonathan
Rx37

Post by Rx37 »

1 år är en lång tid, du kan ju ha helt annan (bättre) ekonomi då, det vet man inte. Det är inget att haka upp sig på just nu skulle jag säga.
Morbidio
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Morbidio »

Rx37 wrote:1 år är en lång tid, du kan ju ha helt annan (bättre) ekonomi då, det vet man inte. Det är inget att haka upp sig på just nu skulle jag säga.

Håller med, kamremsbyte är ju något man förr eller senare måste betala.
Forsberg
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Forsberg »

406_Jonathan wrote:Nä, en 406a ska det va. 8) Och tålamod/tid har jag just nu iallafall.

Funderar lite på 2,2an jag kollade på igår. Kan få den för 32-33000 och då är det ju en -01 med 157000 mil, alltså ganska "ny". Men sen ska kamremmen bytas om ett år. Hmm :-k

f*n det är ju nästan som min... är den inte värd mer än så :cry:

Men kamremsbyte på den är ju inte särskilt dyrt heller. Börja sätt undan en slant redan nu så har du ju när det är dags! Å sen kör du fyra år problemfritt igen... :roll:

EDIT: min har ju iofs INTE gått 157 000 mil... :lol:
406 2,2 Sport -02
Min tagline fuckade upp sig, till Lapidus förtret.
406_Jonathan

Post by 406_Jonathan »

Ja, fast köper man en med rätt nybytt kamrem kanske man slipper byta innan man säljer den, om man behåller den i max 4 år. :) Men visst, en 2,2 borde väl inte vara så dyrt att byta på. Och hade den varit nybytt kanske bilhandlaren velat ha mer för bilen...

Hehe, ska givetvis stå 15700 mil. :wink:
Forsberg
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Forsberg »

406_Jonathan wrote:Ja, fast köper man en med rätt nybytt kamrem kanske man slipper byta innan man säljer den, om man behåller den i max 4 år. :) Men visst, en 2,2 borde väl inte vara så dyrt att byta på. Och hade den varit nybytt kanske bilhandlaren velat ha mer för bilen...

Tror att det går på strax under 4k att byta även på 2,2an. Och det är ju ett ÅR kvar! Sätt undan två hundra spänn i månaden så är du ju iallafall halvvägs förberedd när det är dags :wink: Iofs byter man ju oftast i samband med service...
406 2,2 Sport -02
Min tagline fuckade upp sig, till Lapidus förtret.
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Forsberg wrote:
406_Jonathan wrote:Ja, fast köper man en med rätt nybytt kamrem kanske man slipper byta innan man säljer den, om man behåller den i max 4 år. :) Men visst, en 2,2 borde väl inte vara så dyrt att byta på. Och hade den varit nybytt kanske bilhandlaren velat ha mer för bilen...

Tror att det går på strax under 4k att byta även på 2,2an. Och det är ju ett ÅR kvar! Sätt undan två hundra spänn i månaden så är du ju iallafall halvvägs förberedd när det är dags :wink: Iofs byter man ju oftast i samband med service...

Mekonomenverkstäderna kör ju generellt med 995:-/cyl i princip överallt.
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
33an

Post by 33an »

SNILLET wrote:
Forsberg wrote:

Mekonomenverkstäderna kör ju generellt med 995:-/cyl i princip överallt.

Fast kör man 205 byter man inte rem, man byter topp.
Varför ska man lämna bilen till en verkstad - jag kan lika gärna förstöra grejor själv?
205 GTI och ett gäng italienskor.
Let´s travel in restrained elegance.
Rx37

Post by Rx37 »

Hur går det med letandet?
406_Jonathan

Post by 406_Jonathan »

Rx37 wrote:Hur går det med letandet?
Det har inte hänt så värst mycket på den fronten nu på ett tag. Har bara ringt på några stycken. :)
De 406orna som jag tycker är mest intressanta på blocket just nu är 2st 2,2or:
http://www.blocket.se/skaraborg/Peugeot ... ?ca=18&w=3
http://www.blocket.se/alvsborg/Peugeot_ ... ?ca=18&w=3
Den svarta (som du tipsade om på förra sidan) har jag ringt och han verkar vara en reko kille som skött bilen bra sedan 2004. Men jag har en bra bit till Trollhättan och 22500 mil känns som på gränsen till för långt tycker jag. Men snygg är den!

Den silverfärgade ska jag försöka ringa imorgon, har mailat men ej fått svar. Den verkar prisvärd iaf.

Har ju blivit rätt sugen på coupé och V6 efter att ha kört sånna, men tyvärr finns det ingen i min prisklass just nu. :( Men det kanske blir en tur att prova nån av dessa två (eller båda) om jag tycker det är värt resan. :)
Morbidio
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Morbidio »

406_Jonathan wrote:http://www.blocket.se/skaraborg/Peugeot ... ?ca=18&w=3

Har ju blivit rätt sugen på coupé och V6 efter att ha kört sånna, men tyvärr finns det ingen i min prisklass just nu. :( Men det kanske blir en tur att prova nån av dessa två (eller båda) om jag tycker det är värt resan. :)

För en liten bensinpeng så kan jag åka och kolla på den. :)

Sen om du är intresserad så kan du alltid köpa bil hos bilhandlare pruta lite och avbetala på resterande summan? Lite lättare att hitta en bil som passar dina krav då? :)
Rx37

Post by Rx37 »

Den svarta e bra på det sättet att om du tänkte styla den är det mycket dyra delar färdigt gjort på den. T.ex. alu fälgarna, de måste du ju köpa till om du köper den silvriga (om du nu inte har några extra liggandes) och de är inte billiga! Sen får du ju rutorna färdigt tonade och spoilern på. Sen ser jag fel eller är den sänkt också? (kan bero på de stora fälgarna) Iaf, är den det så vinner du mkt på att köpa en färdig sänkt till skillnad mot att köpa en orginal och sänka själv.
Och om ägaren var en hyvens kille är den antagligen bra skött trots de höga milen (får man ju hoppas). Bilhandlare är väl inga vilda typer skulle jag tro, inte med en sådan här bil.

Taskigt bara att den är så långt borta :/
406_Jonathan

Post by 406_Jonathan »

Morbidio wrote:
406_Jonathan wrote:http://www.blocket.se/skaraborg/Peugeot ... ?ca=18&w=3

För en liten bensinpeng så kan jag åka och kolla på den. :)

Sen om du är intresserad så kan du alltid köpa bil hos bilhandlare pruta lite och avbetala på resterande summan? Lite lättare att hitta en bil som passar dina krav då? :)

Tack för erbjudandet, men tyvärr gick den till någon annan! Jag ringde killen på förmiddagen, sen skulle han maila bilder och lite mer info. Men sen skrev han att han sålt bilen till nån istället.

Nja, det blir ju lika dyrt i längden :wink:

Rx37 wrote:Den svarta e bra på det sättet att om du tänkte styla den är det mycket dyra delar färdigt gjort på den. T.ex. alu fälgarna, de måste du ju köpa till om du köper den silvriga (om du nu inte har några extra liggandes) och de är inte billiga! Sen får du ju rutorna färdigt tonade och spoilern på. Sen ser jag fel eller är den sänkt också? (kan bero på de stora fälgarna) Iaf, är den det så vinner du mkt på att köpa en färdig sänkt till skillnad mot att köpa en orginal och sänka själv.
Och om ägaren var en hyvens kille är den antagligen bra skött trots de höga milen (får man ju hoppas). Bilhandlare är väl inga vilda typer skulle jag tro, inte med en sådan här bil.

Taskigt bara att den är så långt borta :/
Jag kommer nog inte lägga så mycket pengar på fälgar tex om jag köper en "originalbil". Men jag tycker det är ett stort plus att den svarta är lite stylad. För den är ju riktigt snygg, lagom mycket gjort. :)
Hannes Alvesson
Klubbmedlem
Klubbmedlem

boh

s2 rallye
Rx37

Post by Rx37 »

Hannes Alvesson wrote:http://www.blocket.se/lund/Peugeot_406_Coupe_3_0_28536413.htm?ca=23_8&w=2
cheap as chips!

*hrm*...bensinsnål...*hrm*
Är ju inte första bilen man tänker på då man hör det ordet :lol:
Men billig var den, och utrustad med el , ac samt klimatanläggning :lol:
Morbidio
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Morbidio »

Plus att det trots allt är ett "Ferrari bygge".
Post Reply