Koppling peugot 206
-
emilvernberg
Koppling peugot 206
Hej det är emil här igen nu när ajg fixat mitt tomgångs problem så har min koppling börjar knarra lite. asså kopplingen känns helt normal inget märkvärdigt den hoppar inte eller något. Men när ajg börjar köra fram i ettans växel typ precis i dragläget så är det precis som kopplingen knarrar, jag märker ingen skillnad på koplingen men jag hör hur den knarrar när jag börjar släppa upp han försiktigt:( Håller kopplingen på att gå? eller ska bara smörja med lite siliconfett?
-
emilvernberg
- danielr112
Låter som om urtrampningslagret håller på att ge med sig.
Med lite tur räcker det att bara byta det. Men ofta får man byta tryckplattan också.
Med lite tur räcker det att bara byta det. Men ofta får man byta tryckplattan också.
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
-
emilvernberg
Kopplingsbyte för den ovane tar ungefär 4-5 timmar 
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
- danielr112
Framförallt, lyssna på var ljudet kommer från, kommer det från pedalstallet eller växellådan?
Knarrar det så kolla vajern till att börja med, är nog betydligt vanligare att den knarrar när man trycker ner eller släpper upp kopplingen än att urtrampningslagret gör det.
Finns ett helt gäng andra saker än urtrampningslagret som kan låta från kopplingsmekanismen. De flesta helt ofarliga, mer av typen skönhetsfel än nåt annat. Så länge kopplingen fungerar som den ska och inte låter en hel massa illa så går det bra att köra med den.
Knarrar det så kolla vajern till att börja med, är nog betydligt vanligare att den knarrar när man trycker ner eller släpper upp kopplingen än att urtrampningslagret gör det.
Finns ett helt gäng andra saker än urtrampningslagret som kan låta från kopplingsmekanismen. De flesta helt ofarliga, mer av typen skönhetsfel än nåt annat. Så länge kopplingen fungerar som den ska och inte låter en hel massa illa så går det bra att köra med den.