Hej!
Min 406:a varnade för hög temperatur när kontakterna på ett motstånd till kylfläkten hade ärgat sönder. Mätaren visade på OK temperatur, men ibland pep det fram en varning "Engine temp too high" på displayen. Efter att ha bytt tempgivaren utan att komma tillrätta med problemet åkte jag in till Peugeot och dom hittade felet direkt med diagnosutrustningen. Två motstånd till kylfläkten för 70 spänn styck och 5 minuters arbete senare så var problemet borta.
Det här var på en 406 2.0 Hdi -00 men det verkar se likadant ut på 607 V6 -00. Motstånden verkar sitta på höger sida om fläkten om du tittar in framifrån, genom grillen.
Du kan alltid kolla om du får samma varning om du tar loss kontakterna från motstånden och startar bilen. Mina motstånd var sönderärgade i pressningen mellan kontakten och motståndsipralen, det syntes rätt tydligt när man visste vad man skulle leta efter.
Sen kan man tycka att det kunde vara en tydligare varning - motortemperaturen ÄR inte hög nu, men den KAN bli det om inte fläkten går...
Jag skulle tro att motstånden heter:
1267 A8 (0,23 Ohm, medelhög hastighet)
1267 A9 (0,54 Ohm, låg hastighet)
...men det är ingenting jag lovar - kolla med Peugeot innan du beställer!
Hoppas det här kan hjälpa innan du börjar kladda med kylvätska

Du kan inte misslyckas innan du försökt...
Har ägt 305 GTX-86, 405 Mi16-91, 405 SRi-90, 406 2.0 Hdi-00, 406 2.2 Sport-01, 407 SW 2.0 Hdi-05
Har nu 307 1.6 Hdi-07 och en Skoda Superb Combi 2.0 TDi-11