Spolarvätske nivå låg fast det är fullt Peugeot 607 *LÖST*
Spolarvätske nivå låg fast det är fullt Peugeot 607 *LÖST*
Jo
På min bil så visar den efter några sprut att det är låg nivå i behållaren
fast jag vet att jag fyllt den full. Den läcker inte heller.
Varför gör den det? Vad är det i sj burken som visar nivån på spolarvätskan. Är det pumpen eller?
Gäller en Peugeot 607 2003
På min bil så visar den efter några sprut att det är låg nivå i behållaren
fast jag vet att jag fyllt den full. Den läcker inte heller.
Varför gör den det? Vad är det i sj burken som visar nivån på spolarvätskan. Är det pumpen eller?
Gäller en Peugeot 607 2003
Last edited by bihfocus on Thu Mar 03, 2011 12:33, edited 1 time in total.
som Claes B säger så är det mest troligt att det är givaren som är trasig, du kommer åt den genom att ta bort höger framhjul sedan plastskärmen i hjulhuset då kommer du se givaren som sitter i nederkant på behållaren.
visst kan du prova att rengöra den ifall att de är korision på den men kanske att det är smidigast att trycka dit en ny när du ändå rivit bort allt.
Sen har jag läst på citroenakuten att vissa har fått sin givare att fungera genom att hälla i vatten med vanligt matsalt direkt i behållaren (saltvatten blandning) för de ska tydligen lösa eventuell korision som kan ha blivit med enbart vatten i behållaren.
visst kan du prova att rengöra den ifall att de är korision på den men kanske att det är smidigast att trycka dit en ny när du ändå rivit bort allt.
Sen har jag läst på citroenakuten att vissa har fått sin givare att fungera genom att hälla i vatten med vanligt matsalt direkt i behållaren (saltvatten blandning) för de ska tydligen lösa eventuell korision som kan ha blivit med enbart vatten i behållaren.
Bil:
*Peugeot 607 3.0V6 2001
*Peugeot 607 3.0V6 2001
bihfocus wrote:undrar om man skall hälla i kalklösare den typ som man kan köpa för kaffebryggare.?
Tror mest att det är bara korrosion då det fungerar ibland och ibland tänds lampan bara
Okej men häll inte i kalk utan att göra ren behållaren utanför bilen, kalken förstör gärna lacken vid kontakt. Jag har själv alldeles nyss köpt en 607:a och nu när jag fyllde på efter att ha använt den i några månader så får jag också alarm besked om låg nivå! utan att det borde vara så ??? Svårt att följa upp nu i vintern men vi kan väl höras ...
607:a Ht Di 6cyl.207hk. Sthlm. Sollentuna.
Rosens wrote:bihfocus wrote:undrar om man skall hälla i kalklösare den typ som man kan köpa för kaffebryggare.?
Tror mest att det är bara korrosion då det fungerar ibland och ibland tänds lampan bara
Okej men häll inte i kalk utan att göra ren behållaren utanför bilen, kalken förstör gärna lacken vid kontakt. Jag har själv alldeles nyss köpt en 607:a och nu när jag fyllde på efter att ha använt den i några månader så får jag också alarm besked om låg nivå! utan att det borde vara så ??? Svårt att följa upp nu i vintern men vi kan väl höras ...
Ja det kan vi jag tror jag låter det vara tills det blir varmare dock inget som irriterar mig. Det funkar iallafall.
Men tror jag skippar att hälla i kemikalier så inte man förstör lacken som du säger. Vi håller kontakten ja absolut.
HAr du förresten Xenon på din? Eller tänkt köra med Xenon kit?
Ja det kan vi jag tror jag låter det vara tills det blir varmare dock inget som irriterar mig. Det funkar iallafall.
Men tror jag skippar att hälla i kemikalier så inte man förstör lacken som du säger. Vi håller kontakten ja absolut.
HAr du förresten Xenon på din? Eller tänkt köra med Xenon kit?[/quote]
Exakt visst är det xenon, men strålkastar glasen är så, kornblästrade att när sommar tid kommer måste man passa på att om möjligt puttsa upp dem, för att inte tala om dimljusen. Där krävs verklig putts, om man lyckas själv att fixa dessa grejer vore det en bra erfarenhet
Vindrutan likaså måste bytas..dock.
Skulle nästan nu önska en torkar blad på bakrutan, eller värme för spolarvätskan
Torkarbladen verkar inte göra sitt jobb men de är tysta, kostar säkert en förmögenhet att köpa nya.
Måste uppgradera min profil, också
HAr du förresten Xenon på din? Eller tänkt köra med Xenon kit?[/quote]
Exakt visst är det xenon, men strålkastar glasen är så, kornblästrade att när sommar tid kommer måste man passa på att om möjligt puttsa upp dem, för att inte tala om dimljusen. Där krävs verklig putts, om man lyckas själv att fixa dessa grejer vore det en bra erfarenhet
Skulle nästan nu önska en torkar blad på bakrutan, eller värme för spolarvätskan
Rosens wrote:Ja det kan vi jag tror jag låter det vara tills det blir varmare dock inget som irriterar mig. Det funkar iallafall.
HAr du förresten Xenon på din? Eller tänkt köra med Xenon kit?
Glasen är inte de bästa nej men när man har XENON syns det inte.
Dock finns nya dimljus billigt att köpa.
Bakrutan ja dryg utan torkare.
Du kan köpa vindrutetorkare på BILTEMA FLATBLADES heter dem.
Jag skall göra det på Torsdag de är billiga kanske inte bästa kvallen men räcker iaf 1 år och fryser inte lika lätt som dessa smala torkarblad.
Vad gäller spolarvätskan så använder jag ingen nu pga att det inte behövs inget slask. Om det fryser för dig i med mer koncentrerad bara
Hej nu har jag uppdaterat i profilen i alla fall, men det är säkert ett liknande gemensamt problem, vad gäller bilmodellerna. Jag vill rekomendera Julas billiga spolarvätska på 4liter färdig blandad för 39:- tror jag det var. Köpte i alla fall sex dunkar strax nyligen. Det skiljer otroligt mycket i priserna med onödigt dyrt sprit då. Var håller du till i landet, här i stockholm är ganska rent som du säger, kanske över hela landet. Pratade just med en kille i Memphis Tennessee, och han var lite avundsjuk, på oss som kunde köra i vinterväglag -(We in Memphis cheer when it snows, and then go out and crash our cars! )
[url]http://www.facebook.com/?tid=1356991463110&sk=messages[url][/url]
Rosens wrote:Hej nu har jag uppdaterat i profilen i alla fall, men det är säkert ett liknande gemensamt problem, vad gäller bilmodellerna. Jag vill rekomendera Julas billiga spolarvätska på 4liter färdig blandad för 39:- tror jag det var. Köpte i alla fall sex dunkar strax nyligen. Det skiljer otroligt mycket i priserna med onödigt dyrt sprit då. Var håller du till i landet, här i stockholm är ganska rent som du säger, kanske över hela landet. Pratade just med en kille i Memphis Tennessee, och han var lite avundsjuk, på oss som kunde köra i vinterväglag -(We in Memphis cheer when it snows, and then go out and crash our cars! )
Hhehhehhe jo Jula är billigt. Jo jag bor i LEKSAND här har vi mycket snö
Jo men vilken fin bild på bilen du fick till också! Cool. Jag var i Sala Silver gruva härom veckan och körde en elva mil, från mig. Lyssnade på Leslie West från "Mountain" Hårdrock Pop grupp på sjuttio talet! Men min gps varnade inte för fartkamerna utan i mörkret som var när jag körde fick jag använda min Nokia telefons gps, super bra! med typ "Hey dude - watch out for the speed control - camera or leave your wallet to the police" Å det gick ju bra. Med tanke på hur många kameror det var, där på väg 70 i mörkret!
Rosens wrote:Jo men vilken fin bild på bilen du fick till också! Cool. Jag var i Sala Silver gruva härom veckan och körde en elva mil, från mig. Lyssnade på Leslie West från "Mountain" Hårdrock Pop grupp på sjuttio talet! Men min gps varnade inte för fartkamerna utan i mörkret som var när jag körde fick jag använda min Nokia telefons gps, super bra! med typ "Hey dude - watch out for the speed control - camera or leave your wallet to the police" Å det gick ju bra. Med tanke på hur många kameror det var, där på väg 70 i mörkret!
![]()
Hahahahhaha den gps:en var bra den--- Kolla in min på garaget.org/bihfocus
Hahahahhaha den gps:en var bra den--- Kolla in min på garaget.org/bihfocus[/quote]
Okej fint nu påminner du mig om att förnya min profil även i Garaget, men måste du verkligen sälja bilen, det får ju rum en hel del folk bara i bagage luckan..
Jag har precis sålt "världens bästa bil" en gång utsed. Min Volvo 945.A automat! Den sista m bakhjulsdriften. Diff spärrad, Super skön bil att köra rekomenderas varmt. (Min var dessutom rostfritt avgas system o Rostskydds metoders behandlad).
Borta:
Okej fint nu påminner du mig om att förnya min profil även i Garaget, men måste du verkligen sälja bilen, det får ju rum en hel del folk bara i bagage luckan..
Rosens wrote:Hahahahhaha den gps:en var bra den--- Kolla in min på garaget.org/bihfocus
Vi får se ang försäljningen... Måste prova barnvagnar och måste jag jävlas det minsta så köper jag en kombi istället dock blir det kanske ingen Peugeot. Men det är inte klart än jag har inte bråttom
Webasto Värmare Batteri Åtgång? Var laddar man?
Hej fick hjälp starta batteriet igår, men då hade Webbasto värmaren gått ca 30min vid minus -20*. Problemet är i motorhuven jag hittar inte minus polen vid batteri arrangemanget. (gömt liksom). Har du det likadant? Sedan finns det ju ett backup batteri i bagage luckan, men tror att det är på 24Volt! Hur kommer man åt för att ladda? Any one.
Finns det k sprit för diesel, å skulle det hjälpa
Finns det k sprit för diesel, å skulle det hjälpa