zetec wrote:Det ser kanske ut som att jag får göra karriär på bana på söndag =)
En fråga till er rutinerade bara: Det är nämligen så oturligt att idag så lyckades jag göra sönder fästena till batteriets fastsättningsanordning. Är det godkänt att spänna runt ett spännband runt batteriet eller måste jag göra något snyggare arrangemang?
Spännband funkar galant på bilprovningen så varför inte på bana ? Så länge det sitter
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Tror inte det är något problem på Gelleråsen, men ta med en pressening att ställa bilen på.
Detta är en sbf-regel som banorna ska följa. Men det har varit lugnt tidigare. Så om ni kan ta med det. Jag ska försöka plocka med mig några stycken så ni kan låna.
Michael Liljeberg - Peugeot Sport Club | CREW Kassör Michael- lackar/plastar/konstruerar- på hobbynivå.
Har 205gti som banåkarbil.
skulle komma imorgon har betalt och anmält mig men jag har lite känningar i min egen inbyggda pump så jag är inte helt säker på om jag kan komma och köra kan biljetten stå kvar till Kinnekulle eller eller är den förverkad?
Michael wrote:Tror inte det är något problem på Gelleråsen, men ta med en pressening att ställa bilen på.
Detta är en sbf-regel som banorna ska följa. Men det har varit lugnt tidigare. Så om ni kan ta med det. Jag ska försöka plocka med mig några stycken så ni kan låna.
Ett tips, kätting är bra om man vill att vinden inte ska blåsa iväg presenningen. Man lägger den ovanpå runt kanten Ännu bättre är om man har fästhål i kanterna på presenningen, då kan man fästa den med exempelvis karbinhakar.
Kommer att bli obligatoriskt med detta överallt framöver så det är lika bra att förbereda sig.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
bosse50 wrote:skulle komma imorgon har betalt och anmält mig men jag har lite känningar i min egen inbyggda pump så jag är inte helt säker på om jag kan komma och köra kan biljetten stå kvar till Kinnekulle eller eller är den förverkad?
Ja det är ok.
Kry på dig. Sånt där är aldrig trevlig.
Michael Liljeberg - Peugeot Sport Club | CREW Kassör Michael- lackar/plastar/konstruerar- på hobbynivå.
Har 205gti som banåkarbil.