Spännband funkar galant på bilprovningen så varför inte på bana ? Så länge det sitterzetec wrote:Det ser kanske ut som att jag får göra karriär på bana på söndag =)
En fråga till er rutinerade bara:
Det är nämligen så oturligt att idag så lyckades jag göra sönder fästena till batteriets fastsättningsanordning. Är det godkänt att spänna runt ett spännband runt batteriet eller måste jag göra något snyggare arrangemang?
Gelleråsen 17/7
- Pompe
- Administratör

Pontus Österlindh Peugeot Sport Club |
- Peugeot 208 GTi -12 -SÅLD
- Peugeot 206 GTi -00 - SÅLD
- DAEWOO MATIZ S = Skolådan! - SÅLD
- Peugeot 405MI16X (4x4) - SÅLD
- 205 GTi -92 Fransk import - SÅLD
Medlems Nr. 1725
- Peugeot 208 GTi -12 -SÅLD
- Peugeot 206 GTi -00 - SÅLD
- DAEWOO MATIZ S = Skolådan! - SÅLD
- Peugeot 405MI16X (4x4) - SÅLD
- 205 GTi -92 Fransk import - SÅLD
Medlems Nr. 1725
Vikan ta med startkablar, inga problem.Hannes Alvesson wrote:Jag kommer inte, nya lätta batteriet har laddat ur sig och jag har supit upp mina pengar.
Ses på sturup eller nåt..
Michael Liljeberg - Peugeot Sport Club | CREW Kassör
Michael- lackar/plastar/konstruerar- på hobbynivå.
Har 205gti som banåkarbil.
Tror inte det är något problem på Gelleråsen, men ta med en pressening att ställa bilen på.
Detta är en sbf-regel som banorna ska följa. Men det har varit lugnt tidigare. Så om ni kan ta med det. Jag ska försöka plocka med mig några stycken så ni kan låna.
Detta är en sbf-regel som banorna ska följa. Men det har varit lugnt tidigare. Så om ni kan ta med det. Jag ska försöka plocka med mig några stycken så ni kan låna.
banbiljett
skulle komma imorgon har betalt och anmält mig men jag har lite känningar i min egen inbyggda pump så jag är inte helt säker på om jag kan komma och köra kan biljetten stå kvar till Kinnekulle eller eller är den förverkad?
Ett tips, kätting är bra om man vill att vinden inte ska blåsa iväg presenningen. Man lägger den ovanpå runt kantenMichael wrote:Tror inte det är något problem på Gelleråsen, men ta med en pressening att ställa bilen på.
Kommer att bli obligatoriskt med detta överallt framöver så det är lika bra att förbereda sig.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Re: banbiljett
Ja det är ok.bosse50 wrote:skulle komma imorgon har betalt och anmält mig men jag har lite känningar i min egen inbyggda pump så jag är inte helt säker på om jag kan komma och köra kan biljetten stå kvar till Kinnekulle eller eller är den förverkad?
Kry på dig. Sånt där är aldrig trevlig.
Jag råkade ut för samma sak förra året och använde spännband, var inga problem. Ford-klubben brukar inte vara så kinkiga.zetec wrote:3st här som säger att det är godkänt på bara några timmar.
Nu är jag lugn igen.
Tack! =)
306 GTI -97A (banracer-wannabe)
BMW 323ti -98 (vinterleksak som blev åretrunt-bruksbil)
Mazda MX-5 -01 (högerstyrd sommarleksak)
Gamla synder:
Ford Focus RS -03, Ford Fiesta ST -06, 306 GTI -00, Ford Puma -98, 205 GTI -89
BMW 323ti -98 (vinterleksak som blev åretrunt-bruksbil)
Mazda MX-5 -01 (högerstyrd sommarleksak)
Gamla synder:
Ford Focus RS -03, Ford Fiesta ST -06, 306 GTI -00, Ford Puma -98, 205 GTI -89