Tim wrote:El_Zeta wrote:Här kommer lite paint-skills.
Passa på att sänka den istället

Finns coilovers för inga pengar alls.
Jag är impad! tack för bilderna!

I morgon blir det att starta el-värmaren i garaget och kasta sig på den iskalla betonggolvet
Den stora mutter som sitter på drivaxeln bör jag alltså skruva lös? eller löser det sig ändå om man tar det lite lugnt?
Jag var mer inne på att få bilen högre

då jag även kör en del på sämre skogsvägar under jakten
tänkte montera 15" eller 16" på bilen för att få lite bättre framkomlighet. du kanske har lite koll på vad man får in i hjulhusen? du verkar ha 17"? ser inte fel ut!
HÖGRE?

Tycker den är onödigt hög från början, om du tex jämför med den nya karossen som är betydligt lägre i originalutförande.
Ska du ha den högre så spelar ET och fälgbredd mindre roll eftersom du inte kommer nära skärmkanter och dylikt.
Det är svårt att svara på den frågan om du inte har ET och bredd på dina fälgar du ska montera. Mina fälgar är 7" breda med ET16. Använder du 7" fälgar så kan du inte ha högre ET än 18 (utan spacers) för då kommer det ta i inåt. Har du sänkt bilen så skärmkanterna är nära så kan du inte ha högre än 18 eller lägre än 16 på 7" fälgar utan spacers.
Använder du smalare fälgar så finns det mer att spela på och du kan använda dig av fler ET mått.
Hjulhusen är väldigt små på partnern och det finns lite att spela på.
Använder du 7" fälgar fram så bör du inte gå högre än ET 18 för då hamnar du för nära fjäderbenet. Lägre ET spelar mindre roll.
Hör av dig om du vet bredd och ET så hjälper jag till!