Lite progress sen sist och ett par blundrar.
Har inte hänt mycket på buren, men har fått dit främre förstärkningsplåtarna. Den första lådan tog kanske 12 timmar inkl allt medan den andra gick på 3 timmar, delvis pga att bockmaskinen fanns tillgänglig.
Där jag behövde försänka en mutter i tröskeln var det tomt bakom iaf, men längre föröver finns det mycket dubbelplåt:
Låda på plats. Det går lite bättre att svetsa om man använde skyddsgas, tydligen var trycket för lågt i förra flaskan utan att vara helt slut

:
...måste klä in den här konstruktionen, den är nog inte snäll mot kringfarande fötter vid en krasch.
Nu till blunder-avdelningen...
Har suttit själv och försökt passa samt velat mellan ett par alternativa placeringar. Har bara ett magnetfäste och första gången jag backade och kollade riktigt så såg det för bedrövligt ut:
...bara att ta fram rondellen och beställa ett par extra rörstumpar från Guss. Bågen ansluter alltså inte som den ska till A-stolpen. Detta är säker inom felmarginalen för vagnboksbesiktningen, men jag valde att göra om.
Nu är jag kanske extra klantig och ingen annan skulle göra ett sånt misstag, men rådet apropå detta är att verkligen backa och titta. Ett par extra händer och/eller tvingar och magnetfästen är ovärderliga. På nära håll i konstiga vinklar kan det se OK ut trots att det är fel.
Vad gäller skarvarna så tänkte jag till, men inne vid skruvstycket blev det precis tvärtom ändå eftersom det bara var en tillfällig montering:
...jag skruvade alltså ihop skarven innan jag svetsade hela sidobågen. Med skruvarna på det här sättet får man inte ur dem utan att kapa dem vilket är onödigt.