Cruising på lördag och tills dess måste mina elhissar fungera..
Bilen är en 205 CTI
Till problemet, när man trycker på elhiss knapparna så klickar det till i motorn men inget händer, elhissarna kan funka lite då och då men till slut så låser de sig i högsta läget.. vad kan vara fel?
Anonymous wrote:Cruising på lördag och tills dess måste mina elhissar fungera..
Bilen är en 205 CTI Till problemet, när man trycker på elhiss knapparna så klickar det till i motorn men inget händer, elhissarna kan funka lite då och då men till slut så låser de sig i högsta läget.. vad kan vara fel?
Oxidering i motorn. Typ kalk och annan tjafs. Kan vara skit på kontaktbanorna bl.a. Bara o byta eller rengöra. vet dock inte om man kan plocka av motorn på 205orna. Gick på min 405a iaf.
Precis samma problem som jag har på min 205 CTI -87 låter det som.
Hissen på förarsidan fungerar inte, första ggn det hände så bankade jag till en ggn ovanpå rutan och så funkade den igen några dagar, men sedan hängde den sig totalt i övre läget.
Motorn klickar när man trycker på knappen, och det går inte att för hand få rutan att röra sig.
Jag har för inte så lång tid sedan installerat fjärrlås på bilen och en kabelvinda lossnade och trillade ned under rutan så den inte gick ned helt i bakre ändan, vilket gjorde att den kom ned lite "snett" några ggr innan rutan slutade funka alls.
Frågan är om detta kan ha fått något att skeva till sig så rutan fastnat (jag har kännt efter men inte hittat något)?
Problemet är ju att det är så förbannat svårt att komma åt nånting för det är så små hål i dörren, och om man får loss det så ska ju allt tillbaka sedan igen vilket kan visa sig ännu värre.
Så innan jag börjar riva så tänkte jag bara kolla om det löste sig med rengöring av motorn?
Last edited by Zacke on Tue Jul 12, 2005 13:19, edited 1 time in total.
jag har hissar om det passar från en vanlig 205 gti!!!
[url=http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=992[url]Bilder på 406st 2,0[/url] [url=http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=771[url]Bilder på 309 GTI16[/url]
Även en Suzuki GSX1100G
Medlemsnummer: 1287
lite delar från mi16/gti16 som ska bort. http://www.mickesbilder.webb.se
jag hade liknande problem i min första 205:a.... att det bara lkickade till från motorn...
lösningen hos mig var nya elhissknappar.. tydligen oxiderar de till ordentligt och släpper bara igenom tillräckligt mycket ström för att motorn ska klicka till..
jag plockade isär mina knappar och fyllde de med 5-56... sedan jobbade jag knapparna o tryckte åt alla håll en stund. sedan fungerade det fint resten av året jag hade bilen hos mig.
Tackar, testar med att rengöra knapparna till att börja med då, förhoppningsvis är det bara det som är problemet, annars får jag ge mig på motorn och se om den behöver rengöras/bytas.
Jag återkommer om jag behöver motorer då Gusten
Gusten> Vad skall du ha för en motor till förardörren (vänster) min funkar dåligt, sliten i plastkuggen inne i vinkelväxeln. Behöver den skickad till Karlstad. Hör v dig /Hasse