Jag har svårt att hänga med de billigare brittiska leverantörerna prismässigt på grejer direkt från hyllan. Detta främst av två anledningar, den brittiska momsen (VAT) är 17.5% medan den svenska är 25% samt att min fraktkostnad ofta blir lite dyrare.
Så för standardgrejer funkar säkert
www.europerformance.co.uk helt OK, de verkar lämna 10% generell rabatt på Avo:s listpriser och fraktkostnaden £38 är heller inte blodig. Sammantaget ger det ett totalpris som jag har svårt, eller rättare sagt inte är intresserad av att, matcha.
Men de har nog svårare att fixa specialbeställningar, t ex andra fjäderkonstanter och bestyckningar eller anpassning till ledlager. Men det går ju också att kolla med dem om du är intresserad av sånt.
Om du letar efter begagnat så funkar prylar till 405 (ev. inte bakdämpare) och 205 också, i synnerhet de senare om du tänkt åka lågt, men du får då onödiga krängarfästen på köpet. Om du kör med sänkfjädrar kan det bli lite pyssel med fjädersätena också, men min teflonhjärna har tappat detaljerna. Har för mig det skiljer nga mm i spoldiameter.