Har du bara tillräckligt stora spridare så behövs ingen kallstartventil, du kan duscha 2ggr under pumpprimen också och då har du fått in rejält med soppa för att den skall starta upp. Att få motorn att tända upp är inte lika klurigt som att få den att fortsätta gå efter kallstart. ASE(after start enrichment) och WUE(Warm up enrichment) tillsammans med axanrikningarna på kall maskin tar ett tag å trimma in, man har ju bara en chans per kallstart
Ni som skall mappa in volvomaskiner har ju en rejäl resurs på det Svenska forumet, med grundmappar å hela kånkarången.
Men MLW är ett guldprogram, tro mig, jag har använt det som "fusk dyno" också, då man kan räkna in rpm/sec på olika växlar m.m., m.m. för att jämföra tider på given sträcka efter ändringar av tändning/bränslemängd.
När man börjar använda programmet och ser hur mycket funktioner och loggvisualiseringar som finns i det inser man fort hur bra det är. Dessutom är utvecklaren (LT401vette på msextra.com och msefi.com) extremt lyhörd och öppen för att lösa även problem från små användare, jag fick honom t:ex att ändra korrigeringsfunktioner för de (som liksom jag) kör med smalbandslambda.
Jag gillar mitt MS

, men snart blir det ms2 extra istället för ms1 extra. Processorkraft är bra i vissa lägen.