Bra lackerare i SV Skåne?

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
Biggles

Bra lackerare i SV Skåne?

Post by Biggles »

Har gått och köpt en Pigge till, nämligen en 206 1,6 Roland Garros, så nu slipper min 308 Turbo vara ensam i garaget :D

Problemet är att något klantarsel har skrapat ena sidan på bilen vid en provkörning (bilen kostade därefter) och att någon dragit skorna över tröskeln vid varje in och urstigning så det ser ut som f*n.

Min plan är att till att börja med fixa tröskeln för att slippa rost.

Kan någon tipsa om en lackerare som är duktig i SV Skåne (allra helst Malmö eller Trelleborgsområdet)? Håller han dessutom låga priser är det så klart dags att fira med tårta!
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

Ett sånt jobb har jag inte tid med nu, säger det redan innan nån rek mej :lol: :roll: Men hör med Alex på forumet.
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Alex
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Alex »

Hmm, Leifs Billackering håller hyfsat låga priser. Grymt bra är de iaf. Men det är inga svartjobb där så priset ligger ju lite högre än Baksidan Av Hassouns Däck där det också finns en lackerare. Kan dock inte rekommendera dem. Har varit i kontakt med dem men inte lackat där, jag lämnade grejorna där men hämtade dem vid tredje avtalade tiden då de fortfarande var olackade och slängda i en hög med skräp... :roll: Billigt skulle det blivit iaf. En annan som är svinbra är Autoklinik men där kostar det skjortan och de har lång väntetid. Där har jag dock lackat det mesta och jag kan inte annat säga än att de är bäst. Jag har för mig att Shtig här på forumet hade nån lackerare i Trelleborg som var bra.

Leifs håller till i Fosie. Huset bredvid/bakom däckonline ungefär
Autoklinik ligger i Arlöv. I samma hus som Fiat
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
Biggles

Post by Biggles »

Har pratat med autoklinik och de vill ha 3500-4000 för en tröskel (inkl nya lister). Ahls billack i Trelleborg vill ha 2000, säkert utan nya lister.

Ska ta ett snack med Leif! Tack för tipsen!
Morbidio
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Morbidio »

Fråga dem om de gör det svart... 8-[
Biggles

Post by Biggles »

Antar att du syftar på Ahls i så fall. Att fråga Autoklinik om de kan göra det svart är nog som att föreslå att fransmännen ska byta flagga till den tyska :tongue3:

Sen vill jag inte ha det svart. Det skulle se för jävligt ut på en grön bil :D

Hur som helst, om jag skulle drista mig till att förhöra mig om möjligheten till att firman får problem med kvittoskrivaren, så kommer det absolut inte att ske hos en firma vars namn har nämnts här. Det är fler som läser detta forum än vad man tror, t ex så finns det en viss Piggehandlare i södra Skåne som kontinuerligt studerar klubbens forum. Du vet vem du är... Hoppas att förkylningen är bätrre nu :wink:
lasse206

Post by lasse206 »

Leifs billackering, Agnesfridsvägen 168 brevid nissan typ... De är snabba och duktiga... Inte orimliga priser... Lacka min nya grill där för 800.. Tog en dag
Post Reply