Det finns olika varianter av hårdvara, från USB-kablar till avancerade stand-alone-utrustningar via stand-alone som också fungerar som gränssnitt till PC:n. Väl inne i PC:s finns det en uppsjö av program som hjälper en att felsöka, VAG-com är bara ett exempel av alla de som inte funkar på PSA-bilar.
Då kommer vi in på alla protokoll som förekommer. Vad krävs och inte? Kan jag få ut ABS-data från min pug på nåt vis eller får jag nöja mig med motordata?
Själv har jag lånat en Kjell&Co av 1799 kr-varianten som verkar vara en bra grej, med "freeze frame" där man ser motordata när felet uppstod och realtidsgränssnitt.
Men jag köpte en läsare från Biltema innan jag tänkt efter riktigt. Den duger säkert, men det finns en viss risk för att "det blir dyrt att köpa billigt" eftersom jag ser risken för att jag blir missnöjd.
Kan vi inte tillsammans försöka samla länkar till dessa frågor i den här tråden?
Jag försökte leta efter ett urval av befintliga trådar att länka in, men lyckades inte sovra, så länka på! "Har du testat sökfunktionen?" duger inte.
Sen tycker jag att en beskrivning före länken är på plats också, typ:
Ungefär hur vi började diskutera egna felkodsläsare: http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... hp?t=38970