205 GTI 1.6 -86 - nästan helt rostfri bagagelucka

Säljes, uthyres, bortskänkes...
Post Reply
Fallan89

205 GTI 1.6 -86 - nästan helt rostfri bagagelucka

Post by Fallan89 »

OBS! Bilen och fälgarna är nu sålda. Dock finns en bagagelucka kvar till någon bättre behövande :)

Hallå.

Tänkte lägga ut en liten intressekontroll på reservdelsbilen jag har stående. Är osäker på om jag ska sälja hela bilen i samband med försäljning av rätta 205'an så därför kollar jag med er entusiaster om ni behöver några delar först. Naturligtvis säljer jag hela bilen om så önskas.

Image

Har hunnit plocka några detaljer så som generator, v drivaxel samt länkarm.. har även plockat lite småsaker som reläer och slangar mm. Fixar så att bilen kan rullas upp på släp vid intresse!

I övrigt var bilen fullt körbar innan jag gick lös på den och både motor och låda var i kalasskick.

Det mest intressanta detaljerna att nämna är väl en extra rostfri bagagelucka och framskärmarna som sitter på ser bra ut även de förutom att de är bra solblekta. En uppsättning däck på alufälgar (ej gti utan de andra std-fälgarna)

Bilen står ft vid garaget i kramforstrakten men utvalda delar kan tas med till sundsvall eller skickas. Vid ev affär av hela bilen kan jag ta den på släp till sundsvall också.

Vill ni ha bilder får ni höra av er. Detta kan ni göra antingen via PM, mejl eller tele.

Mejl: [email protected]
Tele: 073-8357281

Priset för hela bilen är 1000kr, exkl fälgarna och den extra bagageluckan. Hämtas den snabbt går jag ner några hundringar..
Är ni intresserade av något specifikt är det bara att lägga ett skambud. Är inte alls omöjlig med priser då jag hellre ser att saker försvinner och kommer till användning.. :)

EDIT: La även upp en bild på åbäket. Låt er inte avskräckas av dess yttre. ;) Är det några delar ni inte ser kan de hända att de ligger inuti bilen.

Med vänliga hälsningar
Daniel
Last edited by Fallan89 on Thu Jul 28, 2011 11:51, edited 7 times in total.
92an

Re: 205 GTI 1.6 -88 - nästan komplett reservdelsbil

Post by 92an »

Fallan89 wrote:Hallå.

Tänkte lägga ut en liten intressekontroll på reservdelsbilen jag har stående. Är osäker på om jag ska sälja hela bilen i samband med försäljning av rätta 205'an så därför kollar jag med er entusiaster om ni behöver några delar först. Naturligtvis säljer jag hela bilen om så önskas.

Har hunnit plocka några detaljer så som generator, v drivaxel samt länkarm.. har även plockat lite småsaker som reläer och slangar mm. Fixar så att bilen kan rullas upp på släp vid intresse!

I övrigt var bilen fullt körbar innan jag gick lös på den och både motor och låda var i kalasskick.

Det mest intressanta detaljerna att nämna är väl en extra rostfri bagagelucka och framskärmarna som sitter på ser bra ut även de förutom att de är bra solblekta. En uppsättning däck på alufälgar (ej gti utan de andra std-fälgarna)

Vill ni ha bilder får ni höra av er. Detta kan ni göra antingen via PM, mejl eller tele.

Mejl: [email protected]
Tele: 073-8357281

Med vänliga hälsningar
Daniel
Söker vä framlykta till rätt pris samt frakt till stockholm.
Fallan89

Post by Fallan89 »

Ska väl gå att ordna. :) Ge mig ett bud
Fallan89

Post by Fallan89 »

Kanske ska tillägga att jag inte satt något pris på hela bilen eller specifika delar då det skulle bli för mkt skrivande..
Är ni intresserade av något är det bara att lägga ett bud. Är inte alls omöjlig med priser då jag hellre ser att saker försvinner och kommer till användning.. :)

EDIT: La även upp en bild på åbäket. Låt er inte avskräckas av dess yttre. ;) Är det några delar ni inte ser kan de hända att de ligger inuti bilen.
Morbidio
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Morbidio »

Är det bytt till en 1,6a i denna? :)
Fallan89

Post by Fallan89 »

Morbidio wrote:Är det bytt till en 1,6a i denna? :)
Sitter en 1,6'a från fabrik. :)
Morbidio
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Morbidio »

Fallan89 wrote:
Morbidio wrote:Är det bytt till en 1,6a i denna? :)
Sitter en 1,6'a från fabrik. :)
Är det en tidig -88a? För alla -88or jag vet har 1,9 på 105hk från fabrik.
datapata
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by datapata »

at det är en 1,6 kan bero på att det är årsmodell -86, men vad vet jag :wink:
205 16v -90
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
Fallan89

Post by Fallan89 »

Absolut, helt rätt! Hade gjort en felskrivning i all hast.. Det är alltså en -86'a och inte en -88. :)
Fallan89

Post by Fallan89 »

Uppdaterad med pris. Ta nu chansen att köpa delar tokbilligt om ni behöver :)
92an

Post by 92an »

Fallan89 wrote:Uppdaterad med pris. Ta nu chansen att köpa delar tokbilligt om ni behöver :)
Vet du vad det kostar att frakta vä. framlykta till Sthlm?
Pompe
Administratör
Administratör

Post by Pompe »

92an wrote:
Fallan89 wrote:Uppdaterad med pris. Ta nu chansen att köpa delar tokbilligt om ni behöver :)
Har en sprillans ny VÄ framlykta till 205 :) köpt på mekonomen för några år sedan
Pontus Österlindh Peugeot Sport Club |

- Peugeot 208 GTi -12 -SÅLD
- Peugeot 206 GTi -00 - SÅLD
- DAEWOO MATIZ S = Skolådan! - SÅLD
- Peugeot 405MI16X (4x4) - SÅLD
- 205 GTi -92 Fransk import - SÅLD
Medlems Nr. 1725
Fallan89

Post by Fallan89 »

92an wrote:
Beror på vad du vill frakta med för bolag. Runt 150kr med DHL.

Kan f.ö meddela att jag skall ner till göteborg nästa helg och kan ta med mig ett begränsat antal delar om någon vill plocka upp det efter vägen.. Detta måste ni meddela snarast isf.
Fallan89

Post by Fallan89 »

Bilen och fälgarna är nu sålda.. Ett st bagagelucka finns dock kvar till en bättre behövande. :)
Post Reply