f*n va det brölar...

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Tobbe Tuff kör tändkulemotor.... :lol:
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
Guest

Re: f*n va det brölar...

Post by Guest »

tja! jag har satt på en simons ljuddämpare på min 405:a. och det låter räckt fräckt när man varvar ur på 1:an 2:an och 3:an när man varvar ur på 3:an så skjuter det till lite grann ibland låter rätt fräckt. Men enda nackdelen med det är när man kör långfärd. då bullrar dt rättt störande men brukar hjälpa med lite go hög musik istället hehe :)
kesoo

Post by kesoo »

vafan jag har åxå 2.5" på min 405 mi16, hela vägen tror jag.. (simons..) satt på när ja köpte den. vettifan om det inte är sportkat åxå. :D

som så många säger så låter det väl lite kul på tomgång och acc. men på långfärder i 80kmh+ så låter det jääkligt illa, dånar och massa resonansljud. inte kul alls. så jag skaffar mig nog två st "super"-dämpare från ray.se så man slipepr lock i öronen. 8)

det roliga ljudet vid acc är inte tillräkligt häftigt för att kompensera oljudet i höga hastigehet. så äre :P
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Rash »

Jag kom på att det inte är lika farligt om man kör i ca 180-200km/h* och har fläkten på nästan max. Då dämpar man ju ljudet lite från auspuffen!

Sedan så tycker inte jag att det hjälper med stereo, det blir bara värre då... Den känns lite överflödig nu :?

*Din säkerhet kan inte garanteras i de farterna, och jag tar inget ansvar för era handlignar
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club
peterj

Post by peterj »

Jag är sugen på att skaffa öppet luftfilter, dock är det lite budget om det låter betydligt mer än det går. Han på 206gti.net beskrev bilen som en Mc Donalds racer när han körde med öppet luftfilter :)
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Hrrm, jag gasade till i ett garage, för det låter så fint, en gubbe menade surt att det var gånghastighet där... :lol:
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
scheller

Post by scheller »

Fnatte wrote:Hrrm, jag gasade till i ett garage, för det låter så fint, en gubbe menade surt att det var gånghastighet där... :lol:

:lol: :lol: underbart ljud det blir då...

/andreas.
<---- silvrig 206 gti -03. SÅLD
saknar den faktiskt lite...
Nicklas

Post by Nicklas »

Ja fick på mitt 2½ utan katt o bara en dämpare. Det låter mumma... :wink:
Medlem 446:

Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
Post Reply