Men det är nog en annan diskussion
(Den bromsar så motorn håller på å hoppa loss så fort man backar uppför en kant eller backe med den
Fast... fenomenet, är ju precis det du är ute efter.
SNILLET wrote:peugeot405gtx wrote:Tog just emot mina nya sulor från www.dackonline.se
503:- st
Nankang AS-1, Har inga superförväntningar men de var billiga iaf
Du har tillgång till billig montering?
Lätt å göra tankevurpa annars, t.ex. däckspecialen har riktigt sjyssta priser inklusive montering på "märkesdäck" av samma typ som jag kör på, inte supergrejer men ändå inte... ja, inte nankang, för typ 400-500:- extra monterat å klart på bilen. för 4st.
Bäst greppande beläggen... Det vet jag inte men jag undviker ekonomivarianterna av samma orsak jag undviker ekonomidäck. Bilen försöker jag givetvis att hålla i bästa skick. Det är ju givetvis inte säkert att det alltid lyckas. Fick mig en liten överraskning när jag hade väldigt lång pedal i Alfan häromåret, underlåtenhet att byta bromsvätska och anliggande bakbroms lär varit felet.
Men oavsett hur många faktorer som finns ser jag det inte som en ursäkt att negligera den absolut enklaste, att när den dagen kommer lägga lite tid, energi och pengar på sitt däcksval. Man måste inte köpa de dyraste, det är inte ens säkert att de absolut dyraste är de bästa, men ser man till att köpa ett välkänt premiumdäck så har man garderat sig tillräckligt.
Absolut bör man hålla avstånd, men om olyckan skulle vara framme så kan det vara skönt att ha de där mertrarna extra på sig.
Ja, det är ju illa, men då är ivf. inte däcken den svaga länken, tur att vi har obligatorisk bilprovning i landet.
Jag rekommenderar även de med lite pengar att hålla på säkerheten, att inte köpa "allvädersdäck" trots att däckgubben menar att de är så bra osv. Hur de sen gör är deras ensak givetvis.
datapata wrote:intressant var ordet. jag köper märkesdäck... belägg och skivor likaså, orginal eller bättre. tror det var tone som frågade om mitt däckslitage... jag kör mest samma sträckor på ca 2 mil, inspirerat är en underdrift. inga magisiffror här intetoyo höll väl sådär 500 mil på de främre, michelin exalto nånstans mellan 1500-2000 mil. det var alltså utan att skifta däck nånting med samma bil. kan låta som väldigt få mil även med michelin, men mina däck får jobba hårt. det ska vara kul att köra bil